Oktober Blommor
Jag ska gifta mig 17 oktober och skulle vilja ha lite tips på vilka blommor man lätt kan få tag i sådär på hösten.
Jag ska gifta mig 17 oktober och skulle vilja ha lite tips på vilka blommor man lätt kan få tag i sådär på hösten.
... lätt kan få tag i... ? Utgå ifrån din egen stil och smak... om man beställer blommor så spelar det kanske mindre roll om de är lätta eller svåra att få tag i... de blir dyrare om de är sällsynta för "årstiden" kanske... du behöver kanske också utgå ifrån din längd och klänningen du tänker bära så att det blir "helt"... propotionerligt och stilmässigt passar ihop... har du färgtema i tankarna så är det en av parametrarna som kan bli avgörande...
aster, stjärerteneller, rosor, kallor...
Ska du ut och plocka själv eller gå till butik? I butiken kan du ju få det mesta året runt, iallafall av de vanligaste blommorna (alltså inte syrén, pioner, fläder osv.)
Jag har tänkt gå till en butik. Tror jag ska ha en droppformad då jag är ganska lång och så.
Vi har lila och silver so färgtema.
Jag undrar samma sak, främst därför att jag inte vill lägga pengar på att "specialbeställa" blommor, istället planerar jag att beställa en bukett av det som är billigt i oktober (dvs säsong för).
Just precis. det var så jag menade, (vet inte om det framkom, har lite svårt att förklara mig ibland)
Oktober är en årstid då blommorna generellt ligger lite högre än de gör på sommaren exempelvis.
Det du ska undvik a är sådant som är riktig vårsäsong på eller sommar, som prästkragar, lijlekonvaljer, förgätmigej och så.
I en droppe kunde det tex vara vackert med antingen prärieklocka eller Freesia som tillsammans med rosor. Inga överdrivna priser på vare sig det ena eller andra.