• Pingstdagen2010

La Sposa klänninga?

Är det någon som vet på ett ungefär vad en La Sposa klänning kostar? Jag har verkligen förälskat mig i en klänning och det skulle vara toppen att få veta om man ska sluta att drömma om den av ekonomiska skäl :(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-22 14:49
    klänningar menar jag så klart :)

• Svar på tråden La Sposa klänninga?
  • DarkBrideInWhite

Oj, exakt pris beror ju helt på modell, men jag skulle säga att du får ge MINST 10 000 kr för en La Sposa. Och då ingår inte ändringar och sådant i det.

• Pingstdagen2010

Över 10000 kr är alldeles för dyrt, suck! Om jag köper den spräcker jag hela bröllopsbudgeten. Jag älskar klänningen och vill ha den!!!! Men man kan inte få allt här i världen!

• DarkBrideInWhite

Kolla in andrahandsförsäljningen på tex blocket så kanske du hittar din klänning! Men om klänningen är en föregående års modell så kan du ha tur nu och hitta klänningen billigt. De flesta bröllopsbutiker tror jag rear ut årets modeller nu. Butikerna ska ju nämligen fyllas upp med 2010-års mådeller.

• Pingstdagen2010

Det är en modell från detta år Fabula. Då är det dags att besöka alla butiker i hela Stockholm, som säljer La Sposa klänningar :)

• Nordiskbrud

Hejsan!

Ett tips är att verkligen kolla på priser brett, över hela Sverige. Den klänning jag vill ha, Fanal, (eller Palmira som är en San Patrick) skiljer jättemycket i pris beroende på vart du vill köpa den. (Bilder finns i galleriet). Fanalen går på runt 12.000 kr i Göteborg, 10.450 kr i Vinslöv och jag kan få den ännu billigare via en säljare har i trakten som kan ta hem La Sposa Palmiran fick jag ett pris om 16.100 kr i Skövde och 12.300 kr i Degerfors. Så ja, det lönar sig verkligen att kolla upp!!! (Och jag har bara börjat ännu, men La Sposa verkar vara lite färre återförsäljare på jämfört med San Patrick-klänningar). "Din" klänning är nog lite dyrare eftersom den har mycket spets men som sagt, maila och fråga efter priser.

De återförsäljare jag sett i Stockholm har just nu kampanjpriser på La Sposa-klänningarna som är i deras provkollektion och har satt ned dem med 30%, så du kan ju ha tur och hitta klänningen i din storlek lite billigare (Vet att Milagro de Nahrin på Artellerigatan och Brud och Fest på Hornsgatan säljer La Sposa).

• Leapwash

Jag kan tipsa om två hemsidor som kanske kan fixa din klänning billigare dock vet jag inte om de är bra eller om ngn använt dem?
    sposax.com de säger att de har de genuina klänningarna men till bra mkt bättre pris, men som sagt vet ej om de är bra eller pålitliga? Sedan hittade jag brudonline.se som kan sy upp klänningar efter önskemål om man skickar in bild. Vet ej heller hur pass pålitliga dessa är men kolla in dessa hemsidor.
    Lycka till!

• Vanya

Fabula ligger på ca 20' på Milagro de Nahrin - va inne o kollade på den... (minns inte exakta priset) Dock har dom rabatt om man köpt allt om bröllop, hur mycket kommer jag inte ihåg (usch va dåligt minne jag har idag)

• Nordiskbrud

Just det, senaste nummret har en annons från Milagro och då ger de 20% rabatt om man tar med annonsen till butiken (s. 76 i tidningen).

• Pingstdagen2010

Herregud vad dyr klänning även om man får 20% rabatt. Det blir ju 16000 kr, vilket är långt över min budget.

• andbeyond

Jag älskar La Sposa och San Patrick också, men märkte att Atelier Diagonal och White One som är deras "lite billigare märken" har liknande klänningar men för bättre priser (vi pratar fortfarande mellan 5000-10000 men ändå). Så kolla de klänningarna också

• Pingstdagen2010
    andbeyond skrev 2009-07-24 13:33:22 följande:
    Jag älskar La Sposa och San Patrick också, men märkte att Atelier Diagonal och White One som är deras "lite billigare märken" har liknande klänningar men för bättre priser (vi pratar fortfarande mellan 5000-10000 men ändå). Så kolla de klänningarna också
    TUSEN TACK andbeyond! Jag gick in på White Ones hemsida och de har en klänning som ser ut som Fabula. Vilka luringar de är som kopierar La Sposa men jag bryr mig inte för nu kan jag kanske köpa min drömklänning till halva priset :)
  • andbeyond
    Pingstdagen2010 skrev 2009-07-24 14:19:54 följande:
    TUSEN TACK andbeyond! Jag gick in på White Ones hemsida och de har en klänning som ser ut som Fabula. Vilka luringar de är som kopierar La Sposa men jag bryr mig inte för nu kan jag kanske köpa min drömklänning till halva priset :)
    Hehe, de är inte jätteluringar då det är samma koncern tror jag Men visst har det fina klänningar också! Hoppas du hittar och har råd med drömklänningen. För mig blev det en helt annan efter många om och men - finns i galleriet
  • Nordiskbrud

Neeeej, de luras inte. De tillhör samma märke kan man säga Men det är skillnad på tyget och lite smågrejs på White One klänningarna jämfört med La Sposas. Men det är fortfarande lika välarbetade klänningar!
    KLänningar är verkligen en djungel....

Någon som vet vart det finns San Patrick-klänningar i Stockholm föresten? Vill gärna visa min mor Palmira-klänningen så vi kan jämföra den mot Fanalen när vi är där

• andbeyond

Tror det ska finnas på bröllopsbutiken på Hornsgatan (kolla in på alla 3 butiker som ligger längs gatan på samma gång. Vet att Sthlm Brud och Fest på Hornsgatan har W1). Sen tror jag Drottninggatan brud och fest har St. Patrick också.

Nordiskbrud skrev 2009-07-24 15:50:56 följande:
    Neeeej, de luras inte. De tillhör samma märke kan man säga Men det är skillnad på tyget och lite smågrejs på White One klänningarna jämfört med La Sposas. Men det är fortfarande lika välarbetade klänningar!KLänningar är verkligen en djungel....Någon som vet vart det finns San Patrick-klänningar i Stockholm föresten? Vill gärna visa min mor Palmira-klänningen så vi kan jämföra den mot Fanalen när vi är där
  • Pingstdagen2010
    Nordiskbrud skrev 2009-07-24 15:50:56 följande:
    Neeeej, de luras inte. De tillhör samma märke kan man säga Men det är skillnad på tyget och lite smågrejs på White One klänningarna jämfört med La Sposas. Men det är fortfarande lika välarbetade klänningar!KLänningar är verkligen en djungel....Någon som vet vart det finns San Patrick-klänningar i Stockholm föresten? Vill gärna visa min mor Palmira-klänningen så vi kan jämföra den mot Fanalen när vi är där
    Bröllopsbutiken på Sankt Eriksgatan har San Patrick-klänningar
    www.brollop.se/
  • Andreas flicka

Åhh, La sposa har verkligen jättefina klänningar...

Hoppas att det går bra att jag kidnappar din tråd

Någon som vet om årets kollektion brukar gå att köpa året efter?

• soheyla

Hej,är någon som vet ,hur kan man köpa eller bäställa katalogen för 2016?tack

Svar på tråden La Sposa klänninga?