• Miss Svensson

Välja brudtärna??

Jag har 4 systrar som jag vet gärna vill vara brudtärnor på vårt bröllop, men vet inte om det blir lite för mycket med alla 4???
    Min ena syster är gift och jag var brudtärna på hennes bröllop, så hon förväntar sig det tillbaka..

Hur hade ni gjort/gör ni??

• Svar på tråden Välja brudtärna??
  • Milla84

Ha så många du vill, det är bara du som bestämmer det.

• Pingstdagen2010

Jag hade tagit allihop! Det spelar ingen roll hur många det är!

• Emelieca

självklart allihopa, min syster hade 4st.

• Hjartafró

Miss Svensson skrev 2009-07-22 20:45:13 följande:

Jag har 4 systrar som jag vet gärna vill vara brudtärnor på vårt bröllop, men vet inte om det blir lite för mycket med alla 4???Min ena syster är gift och jag var brudtärna på hennes bröllop, så hon förväntar sig det tillbaka..Hur hade ni gjort/gör ni??
    Tycker du kan ha alla fyra! Men ska inte brudtänor vara ogifta förresten, eller är det nån gammal grej?
  • MammaMiaa

Man ska inte vara gift om man är brudtärna det betyr otur.Men om det är för bruden eller tärnan minns jag inte.

• RebeckaEhlin

main och hounor kallar man väl gift brudtärnor i USA och bridesmaid om de inte är gift så det får jag inte ihop men kanske är något nytt.P

• soffi73

Maid of Honor heter den brudtärna som ses som "huvud/ chefs- brudtärnan. Jag tror inte det har med att göra om hon är gift eller inte. Det där med att brudtärnorna inte " far" vara gifta atminstone tar inte jag sa hart pa, i sa fall skulle jag nämligen haft svart att ha hittat nan brudtärna över huvudtaget da alla mina tjejkompisar redan är gifta! För mig handlar det mer om att ha den eller de vänner som brudtärnor om jag har en speciellt nära relation till, gift eller inte gift spelar ingen roll för mig.

RebeckaEhlin skrev 2009-07-23 07:26:49 följande:
    main och hounor kallar man väl gift brudtärnor i USA och bridesmaid om de inte är gift så det får jag inte ihop men kanske är något nytt.P
  • ElinDaniel

Jag hade lätt frågat alla fyra om de ville hedra mig med sin närvaro som tärnor!! Sen kanske någon tackar nej... Vem vet. Jag hade inte haft hjärta att fråga bara någon...

Jag ska ha tre brudtärnor och min kille ska ha en bestman vid sin sida.

Att ha fler tärnor behöver inte bli dyrare, om de är införstådda med att de får ordna klänning själva... Gällande tärnbukett behöver inte det heller vara en större kostnad, om man inte vill..

Lycka till!

• chenda86

Är det in Made of Honour, som det heter? Maid blir ju städerska.... hehe :) Stavningshitler förlåt :)

Jag skulle tatt alla fyra jag med! Jag skall ha tre! Jag hade inte brytt mig om någon av mina tärnor var gift, det är ju faktiskt relationen som jag har till dom som spelar roll, inte vad dom själva är i för relation! Anser jag! Men visst enl. etikett så ska man inte ha tärnor som är gifta. En av mina kommer att vara det!

• ElinDaniel

Jag var själv brudtärna till en av mina tärnor ;)

• Chrisse och Jonas

Nej.. det heter maid of honor och om de är gifta heter det matron of honor.
    made är ju gjord (gjord av ära?)
    Ta alla fyra. Jag hade tre och de var gifta allihop.. hihi. men det gick bra endå.

chenda86 skrev 2009-07-27 18:03:07 följande:
    Är det in Made of Honour, som det heter? Maid blir ju städerska.... hehe :) Stavningshitler förlåt :)Jag skulle tatt alla fyra jag med! Jag skall ha tre! Jag hade inte brytt mig om någon av mina tärnor var gift, det är ju faktiskt relationen som jag har till dom som spelar roll, inte vad dom själva är i för relation! Anser jag! Men visst enl. etikett så ska man inte ha tärnor som är gifta. En av mina kommer att vara det!
  • Humlan66

Har du sån himla tur att du har 4 syskon och ALLA vill vara tärna så - GO FOR IT

Du är lyckligt lottad ska du veta , jag har en syrra som är lite av en pojkflicka och henne får jag inte ens på en klänning

• Miss Svensson

Tack så mycket för alla svar!!! Nu känner jag mig trygg i mitt val!

Jag skall ha alla 4 som tärnor, trots att en är gift... Då hon inte bara är min syster utan har alltid varit min bästa kompis också! Så det känns konstigt att inte ha med henne!

• chenda86

Jah :) Du har helt rätt :D

Chrisse och Jonas skrev 2009-07-28 18:19:15 följande:

Nej.. det heter maid of honor och om de är gifta heter det matron of honor.made är ju gjord (gjord av ära?)Ta alla fyra. Jag hade tre och de var gifta allihop.. hihi. men det gick bra endå.
Svar på tråden Välja brudtärna??