• mattiasmarie

skall ni stryka era lakan (som skall vara duk)

köpt ikea lakan knoppa läste nu om någon som skall stryka dem fick panik inte tänkt på det skall ni göra det??? vi har runda bord så vi får lägga två dukar omlott

• Svar på tråden skall ni stryka era lakan (som skall vara duk)
  • Sarisen82

Jag skulle absolut strykt dem i fall det var jag som skulle ha festen. Brukar du inte stryka dukar? ;)

• ingy

Nu ska jag använda andra lakan, och inte nyköpta från Ikea, men de är både tvättade och manglade.

Det kan bli väldigt trist med vecken som är på lakan, så en lat-strykning kan vara bra. Lägg ut dukarna på plats och spreja sedan med vatten på dem så lägger de ofta till sig litegrann.

Lycka till.

• brud09

definitivt stryka m tanke på hur skrynkliga de var när jag plockade ur jag sydde servetter av ur förpackningarna...

• KatjaB

vi ska också ha dessa lakan som dukar. Fast jag hade tänkt stärka dem, så de blir lite stela, o då blir man ju illa tvungen att styka dem.
    Men mangla om dem annars, om de är väldigt skrynkliga och bara spraya med vatten på vecken sen när de ligger på plats.

• Princessoneday

Magla är väl lättare..

vad är det för lakan ni pratar om?

är det ni som hyrt lokal där det finns bord men inte duk??

hur gör ni med servetter???

• Ore

Jag hade de dyrare lakanen från Ikea, inte knoppa. Men vi strök inte. Iofs la vi spetstyg över, och sedan ställdes tallrikar, glas, vaser, ljusstakar, bestick, festprogram m.m. på... Så jag tror inte att ev små veck märktes.

• Ellie Lo

När jag och min m2b beställde en rullgardin så kom den i ett väldigt stadigt rör. Jag har tänkt mangla dukarna och sedan rulla dem runt det här röret för att de inte ska vecka sig igen. Jag hoppas att det funkar...

:)

Svar på tråden skall ni stryka era lakan (som skall vara duk)