• solregn

ånej! p-pillren är slut!

upptäckte precis att mina p-piller (cilest) är slut. verkligen klantigt. :( och alla ungdomsmottagningar är stängda och nu är det ju helg. kan inte ta någon tablett idag ens. är egentligen framme vid sockertabletterna och såna här jag sju stycken men jag vill skjuta upp mensen och därför börja på en ny karta men jag har ju ingen. :( kan inte få en ny karta förens tidigast på måndag och då kommer ju mensen ha börjat. vad ska jag göra? jag kan väl inte börja på en ny karta på måndag fast mensen redan satt igång?

• Svar på tråden ånej! p-pillren är slut!
  • Dristig

Kan du inte ringa till din vårdcentral och höra om de kan hjälpa dig med ett recept. Läste i någon annan tråd här för ett tag sedan att någon hade gjort det. Dessutom ska det väl finnas akuttider någonstans i stan om ungdomsmottagningen är stängd? Minns att jag fick en sådan tid hos en privat gynekolog som sammarbetade med ungdomsmottagningarna på sommaren och man fick gå dit och köa för plats men hjälp fick man ju iaf. Minns att det för övrigt var 30pers före mig i kö när jag kom dit vid öppningstid så visst finns det ett behov av ungdomsmottagningar även på sommaren. Konstigt att allt sådant får lov att ha stängt samtidigt, tänk om man skulle göra så med all vård. "Nej tyvärr har förlossningen stängt i Juli, det går bra att återkomma i mitten av Augusti igen.."

• solregn

ringde mödravårdsgrejen på min vårdcentral men hon sa bara att hon inte kunde hjälpa mig och att jag får vänta tills min ungdomsmottagning har öppet igen. vet verkligen inte vad jag ska göra. :(

• solregn

ja jätte. :( stockholm.

• capu

Jag har själv ätit cilest men slutade i maj, jag har en karta kvar om du skulle vilja ha. Jag jobbar i skanstull, har du möjlighet skulle du kunna hämta en karta

• Mörk Ängel

När jag var yngre så köpte jag på apoteket något uppskjutningspiller. Finns det fortfarande? Kanske är det receptbelagt..

• solregn

capu: det vore superbra! jag kan komma varsomhelst och hämta närsomhelst. säg du vad som passar. :) får man skriva sin mejl här? testar.. emma_wall@hotmail.com du kan mejla och säga när det passar (närsomhelst) eller lämna ditt nummer så ringer jag.

• 20090725

hade du bott i göteborg hade jag oxå haft en karta, eftersom jag slutade förra helgen...

men jag förstår hur jobbigt det e... va själv i den sitsen för ett års sen!

• shakynose
    solregn skrev 2009-07-24 20:40:18 följande:
    ringde mödravårdsgrejen på min vårdcentral men hon sa bara att hon inte kunde hjälpa mig och att jag får vänta tills min ungdomsmottagning har öppet igen. vet verkligen inte vad jag ska göra. :(
    Meh! Det är ju jättedåligt att hon inte kunde hjälpa dig! Naturligtvis måste någon kunna skriva ut piller åt dig, även om inte just hon kan så borde hon veta vart du kan vända dig när det är akut ju.
Svar på tråden ånej! p-pillren är slut!