• Zeraphia

Wendela eller annan crémefärgad ros? Vad mer i samma bukett?

Hej!

Jag har funderingar på en ganska liten bukett med wendelarosor, murgröna och eventuellt trollhassel. Kanske är dock wendela för blek... Finns det någon annan i créme/champagne men som absolut inte drar åt gult? Klänningen är i champagne med detaljer i varmt guld... Bilder finns i mitt galleri, jag ska snarast ladda upp några bilder på buketter jag gillar också.

Jo, just det, vad kan man använda om man vill ha lite fler blommor i? Vit pion hade säkert varit fint men det känns som fel sässong...

Tacksam för all hjälp, vi gifter oss om 13 dagar och detta borde jag kanske ha tagit itu med tidigare.

• Svar på tråden Wendela eller annan crémefärgad ros? Vad mer i samma bukett?
  • cazan

Jag älskar att blanda i lite limegrön daggkåpa för att "lätta" upp vit/cremefärgade buketter. Det gör att rosorna framhävs men ändå inte tar fokus från dem...

• Zeraphia

Jo, jag har funderat på lite lime, men eftersom klänningen och alla andra kläder går mot champagne/gräddvitt/guld känns det som om lime går åt andra skalan...

• passionsblomman

Det är hög tid att du går till din florist! Det är inte ens säkert att någon kommer att ha tid med just dig annars. Du är mycket sent ute. Raska dig på dit direkt på måndag. Där kommer du att få bra förslag och tips.
    Lime är jättefint, precis som cazan säger, men det går ju att ha allt möjligt. Skalan vet jag inte vad du menar med. Guld,och creme är ju varma toner, det är lime också, så det är inga problem.

• Zeraphia

Jag har varit hos floristen, ska dit igen på fredag och då ska hon beställa blommor. Vi skulle ju ha ett pyttigt bröllop och det var _så_ lång tid kvar. Tills vi med småbarn och heltidsarbete - utan semester förrän nu - insåg att det bara är ett par veckor kvar. Floristen sa iaf att det inte skulle vara några problem alls...

• passionsblomman

Jamen dåså! Då har du ju en bokad. Kanon!
    Problemet är annars att många är väldigt uppbokade så här års, så det kan vara svårt att hitta någon.

Då är jag alldeles lugn för din del.

Zeraphia skrev 2009-07-26 22:38:07 följande:
    Jag har varit hos floristen, ska dit igen på fredag och då ska hon beställa blommor. Vi skulle ju ha ett pyttigt bröllop och det var _så_ lång tid kvar. Tills vi med småbarn och heltidsarbete - utan semester förrän nu - insåg att det bara är ett par veckor kvar. Floristen sa iaf att det inte skulle vara några problem alls...
Svar på tråden Wendela eller annan crémefärgad ros? Vad mer i samma bukett?