• Jenny står brud 090801

rispåsar vid in eller utgång?

Vi gifter oss nu på lördag, 1 augusti och har tänkt ha rispåsar till gästerna i kyrkan. När tycker ni att man skall lämna ut dem till gästerna, när de går in i kyrkan eller när de går ut?

• Svar på tråden rispåsar vid in eller utgång?
  • December 2009

vi kommer dela ut det innan med vigselprogram mm När de går in.

• EhjärtarE

När de går ut tycker jag.

• Jenny står brud 090801

Jag hade tänkt mig vid ingång, tillsammans med vigselprogram. Men min blivande man tänker sig vid utgång...svårt :)

• EhjärtarE

Det kan ju kännas lite jobbigt att sitta och hålla i en påse under hela vigseln...

• Martinaa

Vid utgången tycker jag är mycket bättre. Finns det barn med är risken stor att rispåsen förvandlas till något mycket spännande som ska öppnas redan i kyrkan (risk för "spill") samt att man måste hålla reda på den under vigseln också (tillsammans med kamera, kamerafodral, barn och psalmbok osv).
    Det går jättebra att dela ut dem samtidigt som folket kommer ut från kyrkan. Det är ju ändå inte förrän då de behöver dem!

• Birana

Vid utgång tycker jag är det mest logiska. Man ska inte heller behöva tänka på det när man kommer in i kyrkan. Då ska man se fram emot vigseln inte slutet av den :D

• Aleta

Det kan väl stå en korg på kyrktrappan som folk kan ta ur om de vill. Det är ju egentligen något som gästerna ska ha med sig själva.

Svar på tråden rispåsar vid in eller utgång?