• Malin80

Vad kostar era brud- och tärnbuketter?

Hej!

Jag och min blivande man sitter här med vår budget inför bröllopet nästa år. Vi har ingen aning om hur mycket brudbuketten och övriga buketter kostar. Vad kostar era? Vi förstår att det skiljer sig beroende på vilken slags bukett du ska ha, men på ett ungefär? Vi vill ha rosor i buketterna, gärna många (minst 30 st) i olika rosa nyanser.

• Svar på tråden Vad kostar era brud- och tärnbuketter?
  • miamedknuff

Min brudbukett kostar 1000 kr , tärnbukett 350 kr, 2 x finare crosage till mannen - 95 kr/ st, samt övriga crosager till "viktiga gäster" 70 kr/st

• lolca

Min brudbukett kostade 1200 kr och bestod av ca 25-30 rosa rosor i nyansen heaven. Bild finns i galleriet. Mina två tärnor hade liknande buketter men med 12 rosor i varje, deras kostade 600 kronor styck.

• Heloise

Jag betaldade 2800kr för brudbukett, 3 corsage, 3 tärnbuketter och ett blomsmycke. De var jättevackra, och floristen var tydligen väldigt nöjd själv

• Milla84

Jag kommer betala 1500:- för min bukett, 2 tärnbuketter och 2 corsage.

• passionsblomman

Din bukett är ett rätt typiskt exempel på dyrare variant, då det är orkidéer och kallor bla, och en mer arbetad bukett. Den skulle kostat ca 2500 och tärnbukett och corsage ungefär 500 ytterligare.

Frulle skrev 2009-07-27 08:47:37 följande:
    Jag betalade 1500:- MEN det var ett BRA pris!!! Vet inte vad den egentligen är värd. Ska dock ta reda på det!
  • Frulle
    tack!! Ja jag satt o vänta på att du skulle komma hit och berätta det!
    passionsblomman skrev 2009-07-27 11:12:12 följande:
    Din bukett är ett rätt typiskt exempel på dyrare variant, då det är orkidéer och kallor bla, och en mer arbetad bukett. Den skulle kostat ca 2500 och tärnbukett och corsage ungefär 500 ytterligare.
  • passionsblomman
    Frulle skrev 2009-07-27 11:20:03 följande:
    tack!! Ja jag satt o vänta på att du skulle komma hit och berätta det!
  • passionsblomman

Eller oändligt mycket mer, om man ska ha en specialdesignad bukett med massor av pillergöra.

Det kan ju tom vara så att arbetet kostar mer än materialet i vissa fall.
    Så skulle det tex definitivt bli med den variant jag själv skulle vilja ha. Den tar många timmar...

Humlan66 skrev 2009-07-27 10:14:49 följande:
    Bara jobbet på en bukett kan uppgå till 500 kr + blommor
  • Frulle

Jag fick iaf den finaste buketten EVER!!! Och jag är ingen blommänniska men jag blev helt lyriskt!! hihi

• J D

Min bukett kommer att kosta från 1000, tärnans och best woman's kostar 400-500 och marskalkerna/tärnornas coursager kommer att kosta typ 150 st. Mannens coursage kostar 175 har jag för mig.

Hyfsat dyrt men jag orkar faktiskt inte leta efter billiga florister nu .

Gammaldags rosor och nejlikor blir det i buketterna/coursagerna.

• J D
    J D skrev 2009-07-27 11:35:50 följande:
    Min bukett kommer att kosta från 1000, tärnans och best woman's kostar 400-500 och marskalkerna/tärnornas coursager kommer att kosta typ 150 st. Mannens coursage kostar 175 har jag för mig. Hyfsat dyrt men jag orkar faktiskt inte leta efter billiga florister nu . Gammaldags rosor och nejlikor blir det i buketterna/coursagerna.
    Kan tillägga att jag ska ha en rund bukett utan hållare (samma med tärnorna).
  • passionsblomman

Vem ska göra den nu då? *nyfiken i en strut*

Det är förresten helt rimliga priser du anger. De indikerar att någon betalar sina skatter och avgifter och att de som jobbar där gör det med vettig och vit lön.

J D skrev 2009-07-27 11:35:50 följande:

Min bukett kommer att kosta från 1000, tärnans och best woman's kostar 400-500 och marskalkerna/tärnornas coursager kommer att kosta typ 150 st. Mannens coursage kostar 175 har jag för mig.
    Hyfsat dyrt men jag orkar faktiskt inte leta efter billiga florister nu .
    Gammaldags rosor och nejlikor blir det i buketterna/coursagerna.
  • Tess80

För 700:- så fick vi min brudbukett, två knapphålsblommor (en till min man och en till vår son), 4 st små buketter till näbbarna och sedan ingick även 5 bordsdekorationer i det priset

• J D
    passionsblomman skrev 2009-07-27 11:43:44 följande:
    Vem ska göra den nu då? *nyfiken i en strut*Det är förresten helt rimliga priser du anger. De indikerar att någon betalar sina skatter och avgifter och att de som jobbar där gör det med vettig och vit lön. J D skrev 2009-07-27 11:35:50 följande:
    Det blev Buketten i nordstan till slut (bytte från olskroken slutgiltigt eftersom de ej hade söndagsöppet...)- inte helt nöjd med Bukettens kommunikationsförmåga/förmåga att lyssna men jag har varit bestämd mot dem nu och jag orkade helt enkelt inte ta mig till andra sidan staden där ditt säkerligen finfina tips fanns (är lite less på allt exra fix såhär i slutet av planeringen ).

Vad bra! Jag har inget emot att betala rimliga priser så tack för att du säger att de är rimliga- jag är också medveten om att de gissningsvis har mkt hög lokalhyra och jag betalar gärna för bekvämligheten att ha fem min. att gå dit från bostaden .

• mittid

1100:- för en fantastiskt fin droppformad bukett med dyra, men något färre rosor... och endast lite texasgräs förutom rosorna.

• passionsblomman

Ja du, tänka att den springande punkten så ofta är just kommunikation och att man känner att man blir sedd och att folk lyssnar!
    Själv håller jag på att utveckla svår allergi mot när någon som ska sälja något till ig inte ens orkar visa intresse. Du vet, som att inte ens hälsa nå
    är man kommer in i deras fiiina butk, eller ännu bättre: stå och snacka privatsaker med övrig personal medan man ignorerar kunden ELLER prata i mobilen samtidigt som man tar betalt...

Än mindre känner man ju förtroende när det gäller viktga beställningar om man märker att de knappt lyssnar.

J D skrev 2009-07-28 10:13:09 följande:

Det blev Buketten i nordstan till slut (bytte från olskroken slutgiltigt eftersom de ej hade söndagsöppet...)- inte helt nöjd med Bukettens kommunikationsförmåga/förmåga att lyssna men jag har varit bestämd mot dem nu och jag orkade helt enkelt inte ta mig till andra sidan staden där ditt säkerligen finfina tips fanns (är lite less på allt exra fix såhär i slutet av planeringen ).

Vad bra! Jag har inget emot att betala rimliga priser så tack för att du säger att de är rimliga- jag är också medveten om att de gissningsvis har mkt hög lokalhyra och jag betalar gärna för bekvämligheten att ha fem min. att gå dit från bostaden .
  • J D
    passionsblomman skrev 2009-07-28 11:50:10 följande:
    Ja du, tänka att den springande punkten så ofta är just kommunikation och att man känner att man blir sedd och att folk lyssnar!Själv håller jag på att utveckla svår allergi mot när någon som ska sälja något till ig inte ens orkar visa intresse. Du vet, som att inte ens hälsa nåär man kommer in i deras fiiina butk, eller ännu bättre: stå och snacka privatsaker med övrig personal medan man ignorerar kunden ELLER prata i mobilen samtidigt som man tar betalt...Än mindre känner man ju förtroende när det gäller viktga beställningar om man märker att de knappt lyssnar. J D skrev 2009-07-28 10:13:09 följande:
    Ja, verkligen! Mkt i mitt jobb handlar ju om att kommunicera tydligt också så jag är för egen del bra på att punkta upp och säga tydligt vad jag vill ha. Jag var där två ggr innan de ens bemödade sig med att lyssna- och då var jag tvungen att komma in en tredje gång och förklara för en tredje person (som försökte pracka på mig brudslöja och grönt kring blommorna- för annars får jag ju ingen avslutning) trots att jag uppenbarligen ej ville ha det (hade spec:at hur min bukett skulle se ut). Och kalla rosa blommor och cerise trots att jag hade spec:at varm ljusrosa el. aprikos och absolut inte kalla nyanser!

Sedan försökte hon att sälja på mig lila och rött till bordsdekorationen (trots att hon kunde ha läst sig till att dekorationen går i aprikosa/rosa nyanser- och i värsta fall gult eftersom jag har förståelse för att blommor är färskvaror).

Kände mig som värsta bridezillan vilket jag faktiskt inte är- däremot är jag van vid att människor lyssnar när det kommer till arbete. Suck.

Det blir nog bra ändå dock för nu har jag sett den beställningsansvariga skriva ned beställningen! (Att hon sedan var tvungen att ringa mig efter tredje mötet och fråga om det var denna el. nästa helg som jag skulle gifta mig känns ju dock... inte helt underbart men bra att hon ringde iaf ).

• J D
    passionsblomman skrev 2009-07-28 12:21:09 följande:
    Ja jag säger då det...då detdå det
Svar på tråden Vad kostar era brud- och tärnbuketter?