passionsblomman skrev 2009-07-28 11:50:10 följande:
Ja du, tänka att den springande punkten så ofta är just kommunikation och att man känner att man blir sedd och att folk lyssnar!Själv håller jag på att utveckla svår allergi mot när någon som ska sälja något till ig inte ens orkar visa intresse. Du vet, som att inte ens hälsa nåär man kommer in i deras fiiina butk, eller ännu bättre: stå och snacka privatsaker med övrig personal medan man ignorerar kunden ELLER prata i mobilen samtidigt som man tar betalt...Än mindre känner man ju förtroende när det gäller viktga beställningar om man märker att de knappt lyssnar. J D skrev 2009-07-28 10:13:09 följande:
Ja, verkligen! Mkt i mitt jobb handlar ju om att kommunicera tydligt också så jag är för egen del bra på att punkta upp och säga tydligt vad jag vill ha. Jag var där två ggr innan de ens bemödade sig med att lyssna- och då var jag tvungen att komma in en tredje gång och förklara för en tredje person (som försökte pracka på mig brudslöja och grönt kring blommorna- för annars får jag ju ingen avslutning) trots att jag uppenbarligen ej ville ha det (hade spec:at hur min bukett skulle se ut). Och kalla rosa blommor och cerise trots att jag hade spec:at varm ljusrosa el. aprikos och absolut inte kalla nyanser!
Sedan försökte hon att sälja på mig lila och rött till bordsdekorationen (trots att hon kunde ha läst sig till att dekorationen går i aprikosa/rosa nyanser- och i värsta fall gult eftersom jag har förståelse för att blommor är färskvaror).
Kände mig som värsta bridezillan vilket jag faktiskt inte är- däremot är jag van vid att människor lyssnar när det kommer till arbete. Suck.
Det blir nog bra ändå dock för nu har jag sett den beställningsansvariga skriva ned beställningen! (Att hon sedan var tvungen att ringa mig efter tredje mötet och fråga om det var denna el. nästa helg som jag skulle gifta mig känns ju dock... inte helt underbart men bra att hon ringde iaf ).