Köp inte Schalins ringar
Hej
Vill bara säga att jag är SÅ besviken på Schalins ringar. Vi köpte dom när vi förlovade oss jag fick en jättefin (jamaica) i vitt guld med stenar och min sambo en slät. Nu hör till saken att det är snart ett år sen vi fick ringarna och ska gifta oss 29aug. Min sambos ring blev väldigt ful efter en kort tid, polerade då upp men inget hjälpte. För en tid sen lämnade vi in dom till den återförsäljare där vi köpte dom för vi ville de skulle kolla på dom och reklamera min sambos som nu såg ut som en ring i massa repor ingen glans..såg mer ut som något från aliminuim plåt!!!Alla våra vänner som sett hans ring har inte trottatt det är vit guld! hur som helst så ringde butiken nyligen tillbaka och sa att deras guld smed och schalins har tittat på ringen och de kunde inte ta emot den som reklamation då det är förslitnings skador....Men herregud min sambo jobbar på kontor hur kan en ring se ut så efter knappt ett år!!!
Så de kunde erbjuda att rodera om den igen men att vi får då betala det!? Jag sa nej, tänker försöka gå vidare med detta men det vet jag ju egentligen hur de kommer att gå...
Så nu ska vi iväg till Berggrens juveler imorgon och kolla på nya ringar i panik är ju 4 veckor kvar till bröllpet.. Tur är att min vigselring är klar, en super fin från juveleraren Teresia Horslevs butik Silverknappen i lidköping
Min erfarenhet är att Schalins ringar har väldigt dålig kvalitet, så skulle verkligen tänka till innna man köper dom!