• YouMe

Hur ska man göra?

Hej alla, äntligen har jag gjort en användare här, läst mycket och funderat mycket..
    Det är så att pga jobb situationen i dagens läge så är jag tvungen att bo över 100 mil från min Älskling och våra barn...
    Eftersom man sitter ensam här varje kväll så är det mycket funderingar och planeringar.

Jag vet nu att min kära är den jag vill leva med och gifta mig med... Helt plötsligt nu när vi bor ifrån varandra så inserman verkligen vad man har där längre bort... Saknar både hon barnen.

Funderar nu på hur man ska ställa den magiska frågan på ett bra sätt, kan inte fara dit så ofta pga jobbet, långt och kostnader osv...

Kan man fria genom webben? Kan man skicka en present? Eller ska jag ta det när åker dit?
    En sak jag hade velat göra som jag tänkt på länge är att spela ett instrumen och sjunga en sång... Men kan varken spela eller sjunga... ;)

//Fundersam...

• Svar på tråden Hur ska man göra?
  • mittid

Skulle välja att fråga öga mot öga... känslor säger mer än bara orden... få känna svaret och förhoppningsvis spricka av lyckan/glädjen i den känslan!!!

• YouMe

Öga öga är ju det enda rätta egentligen! Ställde frågan för att det kommer hundra tankar på hur man ska göra, det är inte den enklaste frågan att ställa ;)
    Ska man kanske göra det till en gåta? Lite mer spännande, sedan efter lösande på webben med massa ledtrådar, sedan så när hon väl kommit på lösningen och hittat svaret, så står man där på knä... (dvs att ledtrådarna slutar på en add eller ett fint litet matställe....) men samtidigt tänker man ju, tänk om det inte följs upp..
    Att börja planera frieri är nog svårare än vad man trodde... inte så enkelt... ;)

• Tea80

Om du nu inte har möjlighet att träffa henne så ofta så tycker jag absolut du skall göra det när du är där!!!
    Kanske planera en helgatt ni gör något mysigt ihop...behöver ju inet va så avancerat...kanske enbarnfri picknick bara ni två?!Lycka till!

• ToastmasterMarie

vad härligt. Skulle du inte kunna överraska henne kanske. Åka hem en dag utan att hon vet om det, kanske är på jobbet, och överraska med barnvakt och middag då hon kommer hem.

Min sambo överraskade mig. Vi åkte iväg till jobb på morgonen en helt vanlig dag trodde jag. Då jag kom hem var hela huset städat och mysfaktorn var mycket hög med tända ljus, rosor, lite musik i bakgrunden och en härlig middag. Hade ingen anning och det blev en perfekt kväll.

• YouMe

Ja visst vore det underbart att bara kunna åka dit och sedan ordna allt det andra... Vore jätte mysigt. Men när man har den spärren då som jag skrev tidigare, tänk om "nej" kommer, vad gör man ? vart tar man vägen osv? Tycker inte att vara i sitsen jag är i just nu, men jag vill verkligen leva tillsammans med kvinnan till mina barn.. så är det bara. Från min sida är det "Die in your arms" I love her...

• YouMe

Sedan måste jag säga ToastmasterMarie... Du har helt rätt musiksmak..... Tittade på din profil lite och du länkade till helt rätt musik...

• ToastmasterMarie

Tack

Vi hade en annan låt som vi gärna ville ha men solisten tyckte inte den passa och hade svårt att hitta noter. Vi letar vidare efter noter och ska nog stå på oss om vi hittar det.

Låten beskriver vår berg och dalbana förhållande ganska bra med långa avstånd och inte alltid säkra på framtiden. Till där vi är idag nyförälskade och säkra på vårt förhållande.

vet inte om det passar er men tipsar gärna eftersom jag tycker den är så fin.

YouMe skrev 2009-07-27 22:50:20 följande:
    Sedan måste jag säga ToastmasterMarie... Du har helt rätt musiksmak..... Tittade på din profil lite och du länkade till helt rätt musik...
  • ToastmasterMarie

Ni är ju förlovade idag hur gick det till, det måste finnas en vilja hos minst en av er att "binda" sig och ta förhållandet vidare. Att ni då var överens om att förlova er är ju en vilja hos er båda hoppas jag. Varför känner du spärren, har hon någon gång uttalat att hon aldrig vill gifta sig. Har ni ett bra förhållande så kanske hon också går i samma tankar som dig. Och vågar du inte så får du aldrig svaret.

Håller tummarna för dig att du vågar och får ett JAAAAAA

YouMe skrev 2009-07-27 22:43:34 följande:
    Ja visst vore det underbart att bara kunna åka dit och sedan ordna allt det andra... Vore jätte mysigt. Men när man har den spärren då som jag skrev tidigare, tänk om "nej" kommer, vad gör man ? vart tar man vägen osv? Tycker inte att vara i sitsen jag är i just nu, men jag vill verkligen leva tillsammans med kvinnan till mina barn.. så är det bara. Från min sida är det "Die in your arms" I love her...
  • YouMe

Förlovningen var båda med på.
    Sant det som skrivs att vågar man inte så vet man ju aldrig. Så det får bli framför henne... Hur det ska gå till än får jag planera på lite mer..
    Återkommer när jag vet svaret, men det lär ta ett tag, träffar dom inte på ett bra tag nu :(

• Dristig

Men det innebär ju isf att du har tid att verkligen planera igenom det du vill säga och göra under frieriet =)

YouMe skrev 2009-07-29 12:02:07 följande:
    Förlovningen var båda med på. Sant det som skrivs att vågar man inte så vet man ju aldrig. Så det får bli framför henne... Hur det ska gå till än får jag planera på lite mer.. Återkommer när jag vet svaret, men det lär ta ett tag, träffar dom inte på ett bra tag nu :(
  • YouMe

Mm tiden finns ;) Tankar, funderingar hur man ska göra det speciellt...

Toastmaster, den andra länken du la ut, vacker låt, men den ska nog vara vald av en kvinna... Alltid, den kommer jag vilja ha... för den är "perfekt"

• YouMe

Någon som kan ge tips på webutb på att lära sig spela gura? och samtidigt sjunga?
    Så här hade jag nästan velat göra före frågan..

spela är ett måste, sången kan får vara sådär ;)

Svar på tråden Hur ska man göra?