• Småland09

Ordning man går i??

Gifter oss på lördag, o detta har vi inte bestämt än.
    Vi funderar på HUR vi ska gå in. M2b och jag kommer gå bredvid varandra, men så har vi en tärna, en best man och en sexåring som brudnäbb.

Fundering på att låta best man och tärna stå framme vid altaret och låta brudnäbben gå med oss.
    Annan fundering är att alla går tillsammans, helst med sexåringen först, men han är lite blyg o vågar kanske inte gå först.. hmm..

Vill gärna höra lite andra tankar, hur gör/gjorde ni? Gick alla tillsammans eller väntade en del av brudföljet vid altaret?

• Svar på tråden Ordning man går i??
  • allehanda

Ett brudfölje går så här.
    näbb
    brudpar
    tärna -marskalk

en stilla undran, varför skulle tärna-marskalk stå inne i kyrkan när ni går in??

• Ekobrud1

När jag var tärna stod jag (och bestman) framme vid altaret kyrkan. Sen har jag också varit på vigslar där tärna och bestman gått in er brudparet. Jag har också varit på vigsel där brudnäbb och två tärnor gått in före brudparet.

Jag tror man kan göra lite hur man vill, som tycker känns bäst.

• allehanda

Som vanligt så FÅR man göra som man vill eller så GÖR man som man vill men den traditionella ordningen i Sverige är
    näbb, brudpar, annat löst folk.

• Småland09
    allehanda skrev 2009-07-27 22:39:22 följande:
    stilla undran, varför skulle tärna-marskalk stå inne i kyrkan när ni går in??
    Vi var på ett bröllop i helgen där de gjorde så.

Jag är inne på att låta näbben gå först, sedan tärna och marskalk, då kan de ta näbben i handen om han blir rädd
    Får ta en funderare tror jag..
  • Mrs4ever

Vi kommer att ha vår vigsel ute (om det är bra väder)
    M2b och bestman kommer att stå framme o vänta.

Själva ingången blir alltså.

Våra näbbar går först och strör rosblad.
    Sedan går mina tärnor och sist jag och pappa.

Sedan blir det nog ingen utgång då det är på klippor utan lite huller ombuller i glädjeyra!!!!!

Svar på tråden Ordning man går i??