• AnnelieM

När bör man skicka ut inbjudningarna???

Jag undrar när bör man skicka ut inbjudnan när man ska gifta sig den 3/7-2010?

• Svar på tråden När bör man skicka ut inbjudningarna???
  • Nippran

Jag skulle föreslå att ni skickar ut dem i april -10 i och med att ert bröllop är under semestertid, eller skickar ut save-the-date kort tidigare för att garantera att så många som möjligt av era tänkta gäster kan delta. Då kan ni skicka inbjudningskorten senare.

• Dristig

haha... vi skickade ut våra inbjudningskort i början av maj och gifter oss 8/8, trodde att det skulle bli svårt för många att komma (semestertider och ganska kort varsel enligt min mening men vi bestämde oss inte tidigare) men det verkar som om bara 3 personer (av 60) inte kommer så det är helt otroligt vad folk är lediga och vill gå på bröllop=) Roligt!

• mittid

Vi skickade ut korten i februari och gifte oss i juli... semestertider!!! De var inte en dag för tidigt... ett par fick flytta en semesterresa för att kunna vara med!

• AnnelieM

Okej då kanske man redan ska skicka ut dom i början av Februari för att alla ska ha möjlighet att planera.

• Nordiskbrud

Vi gifter oss i februari, mitt i sportlovsvevan. Vi valde att sända ut Save the Date (postade dem igår) och kommer att sända ut inbjudan i början av oktober. Känns bäst för oss eftersom många av gästerna har barn och kanske vill planera lite för sportlovet.

• AnnelieM

Vi gifter oss som sagt den 3/7-10 jag funderar om man kan skicka ut Save the date med julkorten? Eller är de förtidigt?
    Och sedan skicka ut inbjudningar i februari.

Tänkte göra egna julkort och sedan skicka med ett litet visitkort som de står save the date... osv.

• Jvö

vi gifter oss den 31/10 och vi ahr redan skickat vårat save the date kort. så nej jag tycker verkligen inte att det är för tidigt.

• sesamfrö

Vi ska skicka våra snart, ska gifta oss vid nyår :)

• PlusBrud

En kanske lite nlåst fråga, men vad skrev ni istället för "save the date" och hur formulerade ni er?

• Jvö

31/7 gifter vi oss. Spara därför denna dag till oss. Inbjudan kommer senare. Också våra namn under.

• Martinaa

Vi har tänkt skicka ut våra inbjudningar i jul, gifter oss i maj! Tidigt - ja. Semestertider - nej. Håller bruden på att explodera för att hon inte får säga nåt till nån innan inbjudningar har gått ut - ja.

• PlusBrud

JVÖ - Kort o koncist, lät bra åxå, den texten ska jag sno från dig :). Tänkte nämligen också skicka ut sådanna då gästerna är rätt så utspridda i landet (de behöver tid på sig att planer in semester m.m).

• KatjaB

vi kommer skicka save the date-kort med julkorten, i december alltså. Sen skickar vi de riktiga inbjudningarna i april, bröllopet hålls 10/7

• Jvö

haha sno du det av mig :D Bara bra att man kan hjälpa till ;)

KatjaB: Vi tänkte först vänta med våra save the date, men kunde inte hålla oss längre eftersom alla fick veta när dom öppnade posten den dagen :d

• Uttan
    Martinaa skrev 2009-08-14 23:51:22 följande:
    Vi har tänkt skicka ut våra inbjudningar i jul, gifter oss i maj! Tidigt - ja. Semestertider - nej. Håller bruden på att explodera för att hon inte får säga nåt till nån innan inbjudningar har gått ut - ja.
    Samm här, vi är överens om att hålla vår speciella dag hemlig till alla gäster fått sina kort. Jag är dock så lycklig så det känns som om att jag ska spricka om jag inte får berätta för alla snart. haha
Svar på tråden När bör man skicka ut inbjudningarna???