Inlägg från: Tequila Sunrise |Visa alla inlägg
  • Tequila Sunrise

Bråk...

Hej alla!
    Jag måste bara fråga er en sak...Jag är så himla ledsen!
    Måste man bjuda sina föräldrars kompisars dotters pojkvän som är en skitstövel?!
    Vi tog beslutet att strunta i det eftersom han är otrevlig och aldrig visat ngt intresse av att lära känna oss eller våra barn.
    Sagt och gjort, jag skrev bara tjejens namn på inbjudan men då tog de förgivet att han ändå var bjuden! Jag tog mod till mig och ringde henne och sa hur det var (till saken hör att deras förhållande är inte så seriöst i mina ögon, de träffar andra och så...) Hon blev lite besviken men förstod när jag sa att vi bara vill bjuda dom som vi har ngn relation till och som vi vill dela denna dag med.
    Sen pratade hennes mamma med min och sa hur djupt vi har sårat dom, vi had sårat henne ända in i själen (hon vet ju förståss inget om dotterns kärlekshistorier...)
    Jag blev arg och ringde upp henne och berättade om hur det var och att dottern själv sagt att hon var kär i en annan...
    Men det gick inte in, igår ringde dottern mig och berättade om hur jag hade trampat på henne eftersom pojkvännen inte är bjuden, hon spydde galla över mig i en halvtimme! Det slutade iallafall med att hon sa att hon inte kommer på bröllopet.
    Så min fråga till er kära medsystrar..är vad tycker ni? Måste man bjuda folk man inte tycker alls om? Och får man verkligen bete sig på ett sånt sätt?
    Min pappa dog väldigt hastigt i aug förra året och NU när man äntligen har nåt kul att se fram emot så blir man bara nertryckt....

• Svar på tråden Bråk...
  • Tequila Sunrise

Tack för era svar!
    Jag var bara tvungen att få ur mig lite....Tack Fjällbruttan, ditt svar värmde i allt elände.
    Den här dagen har man gått och drömt om så länge, det känns som att det räcker med det fruktansvärt tråkiga och jobbiga att min älskade pappa inte kan finnas med. Han såg fram emot att vi en dag skulle gifta oss, hoppas väl att han sitter där på ett moln och tittar på oss....
    Jag ska försöka att titta framåt och skita i knäppa människor som bara vill såra en...
    Kram på er!

Svar på tråden Bråk...