• Noomsi

Bröllopsresa till Norge i Oktober?

Vi gifter oss den 18 oktober.Har inte diskuterat bröllopsresa direkt allvarligt.Jag har själv funderat på Norge då vi tycker så mycket om att vara där.Men nu undrar jag om det är passande att åka dit på hösten?Vi har inte så mycket pengar att lägga ner på resan.

• Svar på tråden Bröllopsresa till Norge i Oktober?
  • hampus

Hej. Jag bor i Norge. Jag tycker du kan resa till Norge vilken tid på året det æn ær. På vestkusten av Norge, Bergen, Stavanger o.s.v ær jætte fina stæder. Tyværr regnar det ganska mycket året runt. Men ær det fint væder dær på høsten ær det såååå fint. Oslo och sødra Norge har samma typ klima som i Sverige. Nord Norge har massa fina høstfærger. Ni kommer sækert att få det fint var i Norge æn ni ær. kram

• Nora72

Bra å tänka på om ni ska längre "upp" i Norge och bor rätt "långt ner" i Sverige, är att inte glömma att vintern kan komma tidigt i norra delar och även i mitten säkert, Gäller väl i och för sig i Sverige också .

Jag har bott i Nord-Norge om ni undrar något kanske jag kan hjälpa till.

Mvh Nora72

• sussa

Jag ska också gifta mig 18 oktober, och sen FLYTTAR jag till Norge Det är jättefint där!!

• sommar-brud

Jag bor i Oslo.
    Att køra bil i Norge tar tid! Och det är inget billigt land. Men här ær otroligt vackert. Ta en bil resa i Norge och stanna dær det faller er in. Det är inte hög säsong så få lätt tag i boende. Ex kør till Oslo, vidare upp till Lillehamer ta sedan Nordvest mot kusten. Sök på www.visitnorway.com för fler ideèr Men räkna med att det kan komma snö förra året kom den första snön redan i oktober.

• Elin i Sunnyvale

Hej!

Jag bodde ocksa i Norge en tid. Tog da en resa fran Trondheim soderut i september. Norge ar alltid vackert men i hostskrud var det otroligt. Vi akte det som kallas "Trollstigen" och fortsatte sen ner mot Lillehammer. Se bara till att ha bra bromsar pa bilen!!

Elin

• Noomsi

Tack så mycket för svar.Vi är Norge freaks om man nu kan kalla oss så.Jag har själv jobbat i Norge,i Eidfjord och har varit där mkt på semester med min blivande "gubbe".Trots alla resor dit så får vi aldrig nog utan vill gärna åka dit mer och mer.Det har mest blivit turer till Geiranger och runtom och även upp till Lillehammer och Trondheim.
    Fördrar Norge framför Sverige.

• ABC

Norge är helt underbart land!Jätte fint kungahus/familj oxå...Trevliga människor!Fast vi körde lite fel i Oslo bland vägarna,var inte lätt att hitta!Vore underbart att bila i Norge...Hurtiggrutten kankse vore något?Oslo,Bergen,Trondheim,Lofoten...MM...man kan inte få för mycket av NORGE!!!

• Nora72

Lofoten är såååå vackert, om man nu verkligen tycker om Norge så ska man nte missa det vackra nord-norge heller.

• Beatrice78

Hej! Vi Var till Nordkap på bröllopsresa efter att vi gift oss!! Vi bilade dit! och det kan jag HELT KLART rekomendera! ÅK till Nordkap..hur romantiskt som helst..stå där tillsammans och kolla på midnattssolen ...

• Mrs Eire

Varför inte pröva Huttig rutten? Det ska vara otroligt vackert, även då det är lite kallt

Svar på tråden Bröllopsresa till Norge i Oktober?