• Aeternum

Hur bestämde ni datum?

Kollade ni bara i kalendern & bestämde er att det var ett lämpligt datum lr har ni valt en dag som har någon särskild betydelse för er?

Vi kommer antagligen att gifta oss nästa sommar, men kan inte alls bestämma oss för något datum... Jag har alltid tänkt att det ska ske vid midsommar. Antagligen för att jag föddes på midsommarafton, mamma & pappa gifte sig då, jag & min M2b förlovade oss på midsommar, & nästa sommar kommer midsommar dessutom att infalla på samma datum som för vår förlovning....

Men midsommar kanske är en "dålig" dag att gifta sig på? Vi hade ju tänkt oss att vi skulle vara på en herrgård med fest i dagarna 3... Dessutom brukar det ju vara så kallt då.... Och regnigt...
    Är det bättre att välja ett datum i juli lr början på augusti?
    Men då är problemet att jag vet att det är en i släkten som kommer gifta sig i juli (inget datum bestämt & inte så många som vet...)

Så, hur gjorde ni???

• Svar på tråden Hur bestämde ni datum?
  • tossesnurr

vi bara bestämde oss för att lördagen efter midsommar verkade bra. I år 27/6.
    Vi satt o pratade om det i julas m mina föräldrar o då visade det sig att de gifte sig 27/6 för 40 år sedan. Då var det givet!
    Vi gifte oss i trädgården i deras sommarhus på Öland, där jag varit varje sommar sen jag föddes. Det blev sommarens finaste dag med strålande sol och mycket värme!
    Kör på midsommarafton -vädret kan man aldrig rå över..
    O om släktingar ska gifta sig i juli är det väl bra om det inte ligger för tätt om ni har gäster som ska gå på båda?

• Fenixx

nackdelen med midsommar är att inte alla frisörer, konditorier har öppet så isåfall får man kanske fixa mycket själv/hjälp av vänner osv

vi hade inget speciellt datum vi valde efter, men valde först 31 juli för kändes som ett bra datum mitt i sommaren och man har hunnit få lön, skattepengar osv.

dock när vi hittade stället vi ville ha så gick det inte på sommaren så blev till slut 4e september för oss. men funkar jättebra för oss med då det var september vi från första början funderade lite på och sen blev vi även ihop i september så.

• Fenixx

Nu vet jag inte om det är 2010 ni tänkt er, men om så är det ju
    19 juni när prinsessan gifter sig kanske många äldre släktingar gärna vill se på tv.

och mellan 11 juni och 11 juli är det fotbolls-VM

• Aeternum

Yepp, kanske får bli midsommar iaf
    Det är ju helgen efter prinsessan gifter sig, & det roliga är ju att det var veckan efter kungaparet gifte sig som mamma & pappa gifte sig
    Och midsommar har ju alltid varit "min" helg...
    Eftersom vi kommer att köpa hela "kitet" från herrgården med mat & tårta & allt är det nog ingen fara med det heller... Och jag vet att min frisör brukar jobba på midsommar...
    Nackdelen är ju att bröllopet kanske blir på fredagen & jag har ju tänkt mig att gäster kommer kvällen före & stannar till dagen efter bröllopet...
    Jaja, vi får väl se
    Ska först iväg & kika på kyrkan & sen herrgården. Och se om det är ledigt!! Känns som att det börjar brinna i knutarna då jag fått för mig att det är minst 2 par till i vår närmaste krets som kommer gifta sig nästa sommar... Och ska vi få det som vi vill gäller det kanske att vara först

• Maggan Haggan

Vi valde det datum är festlokal var ledig, då vi var sent ute. Vi visste att vi ville gifta oss någon dag i Juli.

• källerudd

Vi hade ingen idé alls om vilket datum vi skulle ta, så vi gjorde det enkelt för oss och tog vårt förlovningsdatum..visst det infaller på en onsdag nästa år, men då gifter vi oss helt enkelt en onsdag :)

Men midsommar borde väl inte vara några problem, en hel del jobbar ju faktiskt halvdag på torsdagen så vissa kan säkert komma dagen innan om du vill det...

Svar på tråden Hur bestämde ni datum?