• Birana

Va f*n är det jag har fått?

Beställt bröllopsris här på BT och det har kommit nu.
    Men jag undrar va fan det är? Ris är det deffinitivt inte. ser ut som små vita nötter och det värsta är att hälften av skiten är sprucket och nötterna tittar ut, hälften är halvbruna. Är det så bröllopsris som ni köper ser ut? Har jag blivit lurad och ska kontakta tjejen??

Va, det ser inte klokt ut de där riset!

• Svar på tråden Va f*n är det jag har fått?
  • grönklänningmedsvartspets

jag tror att det kan vara så kallat "fågelvänligt ris"... nu är ju det en myt som många säger att riset svåller upp i magen på fåglarna och de dör.. som sagt.. inte sant men sett varianter av fågelfrö med nåt vitt tjafs på.. jag säger köp vanligt grötris i mataffären istället, det är fint o vitt och som sagt det är inte farligt för fåglar:)

• grönklänningmedsvartspets

ett tips är att lägga grötriset i små organzapåsar(kan köpas för en billig peng på tradera) och se till att nån delar ut det innan ceremonion till bröllopsgästerna.. riktigt sött o fint:)

• Humlan66

Ja vi har köpt organzapåsar och ska fylla med vanligt ris och lägga i en korg i kyrkan tillsammans med vigselprogrammen

• allehanda

Dela inte ut INNAN i kyrkan, vet snart inte hur många gånger jag fått dammsuga kyrkan mellan två bröllop för att vuxna människor måste pilla på de där rispåsarna inne i kyrkan. Det är inte så kul att dyka in i bänkraderna när folk är på väg in på bröllop nr 2.

• PennyJenny

Och själv tycker jag att det är självklart att man som gäst tar med sig eget ris, och har någon gäst glömt så kan de säkert få av någon annan som tagit med sig.

Som grönklänningmedsvartspets skrev så är det en myt det här med att fåglar dör av riset.

Men om ni köpte det för att det skulle vara fint eller annorlunda så låter det ju inte som att du fått en produkt du är nöjd med. Jag skulle reklamerat varan och bett att få pengarn tillbaka eller ny felfri vara.

• thildamy

kan det vara safflor du köpt ? tror det är så dom heter...
    jag köpte oxå det för ett tag sen men sålde det igen var inte nöjd alls.

• Birana

Vet inte vad det är men min blivande tycker också att det ser för jävligt ut. Han vågar säga det nu när jag har sagt att skiten som vi köpt är fult.

Följer era råd och köper grötris, problemet löst! Men jag ska kontakta tjejen också och kolla vad hon säger.

Svar på tråden Va f*n är det jag har fått?