• lucky luke

rustik pyntning- tips?

Hej! Är det någon mer som gift sig eller ska, som tänker ha själva festen i en rustik miljö? Vi tänkte ha vår fest i en gammal ( omgjord)ladugård med stenväggar ute på landet. På gården finns även en kvarn samt utedass (!!!). Jag har funderat på att pynta med dahlior, gladiolus o solrosor i gamla mjölkkannor på utsidan. Men inne i ladugården då? Spika ihop en liten bar i grova träplankor ev?Hur kan man mysa till ett dass? Andra rustika detaljer? Färgtemat blir ljusgrönt, lite vinrött o krämvitt.

• Svar på tråden rustik pyntning- tips?
  • nano86

I ett dass tycker jag roliga tidning passar utmärk och plancher på väggen. Kanske kan nån knåpa ihop ett kolage om brudparet/annat kul att sätta upp? Känns som att toakorg skulle göra sig bra samt en kanna med vatten, skål och "gammaldags" tvål. Det sistnämda kanske inte får plats i dasset utan får stå utanför.

Bar i grova bräder låter jättesnygg. Höbalar kan man ju ställa ut och sen ställa stora vaser med blommor på (gäller att ingen är allergisk eller asmatiker bara). Stora björkkvistar känns också ganska passade tycker jag.

Hoppas nåt tips är användbart

• Svanboet

Vill ha!!

Jag har letat denna typ av lokal i närheten av där jag bor men det varkar som om vi mer och mer glider över mot "vanliga" lokaler.

Mina tips är:
    * Juteväv och/eller annat grovt tyg
    * Hinkar och spannar och mjölkkannor i förzinkat mtrl (eller vad det nu heter)
    * Gamla verktyg
    * Ljuslyktor och levande ljus så långt det går, undvik lysrören!
    * Halm, vete eller annat sädesslag för att höja lantkänslan - beroende på när på året ni gifter er.
    * Björkris eller kvistar från annat (blommande) träd, återigen beroende på när ni gifter er.

Lycka till!

• Flygande taxen

Jag var på en fest en gång där man hade använt sig av en gammal mjölkkanna som man satt en kran på i bottnen. Bålen serverades sedan ur denhär mjölkkanna.
    Ganska kul idé tyckte jag :)

• ElMac

hihi vilken fyndig idé :)
    Flygande taxen skrev 2009-08-03 09:05:42 följande:

Jag var på en fest en gång där man hade använt sig av en gammal mjölkkanna som man satt en kran på i bottnen. Bålen serverades sedan ur denhär mjölkkanna. Ganska kul idé tyckte jag :)
Svar på tråden rustik pyntning- tips?