• Eelin

trollhassel????

jag vill ha trollhassel på borden...nån som vet vart jag kan hitta sånt till bra pris?

• Svar på tråden trollhassel????
  • passionsblomman

Det du menar är antagligen Ormhassel-de krulliga grenarna.
    (Det är väldigt vanligt att tom florister säger fel på de två, men rätt ska vara ätt)

Det är inte en billig växt, utan kostar en del, men du beställer det av din florist iallafall, om du inte känner någon som har det i trädgården.

• allehanda

Du kan klippa ner min ormhassel, skämt åsido det finns en hel del med villatomt som har denna planterad då den var väldigt trendig för 8-10 år sedan i trädgårdssammanhang.
    Om du finns på Österlen så står jag för det!!

• Eelin

Ja vad synd=(... jag har sett en buske inte alltförlångt här ifrån...när kan man klippa av kvistar, när blir de bäst? ska gifta mig i nov.

• nano86
    passionsblomman skrev 2009-08-03 22:09:56 följande:
    Det du menar är antagligen Ormhassel-de krulliga grenarna.(Det är väldigt vanligt att tom florister säger fel på de två, men rätt ska vara ätt)Det är inte en billig växt, utan kostar en del, men du beställer det av din florist iallafall, om du inte känner någon som har det i trädgården.
    Vet du nåt ca:pris på vad floristerna brukar ta? Tycker också att de är jättefina.
  • passionsblomman

Jättesvårt att säga, så jag låter bli.
    De finns dessutom i mängder av olika längder, så det varierar.

Det bör inte bli helt oöverkomligt till bordsdukningar iallafall. Be någon av dina lokala florister kolla med leverantörer. Det är så himla olika över landet så det är bättre jag är tyst.

nano86 skrev 2009-08-04 09:10:47 följande:
    Vet du nåt ca:pris på vad floristerna brukar ta? Tycker också att de är jättefina.
  • nano86
    passionsblomman skrev 2009-08-04 10:24:16 följande:
    Jättesvårt att säga, så jag låter bli.De finns dessutom i mängder av olika längder, så det varierar.Det bör inte bli helt oöverkomligt till bordsdukningar iallafall. Be någon av dina lokala florister kolla med leverantörer. Det är så himla olika över landet så det är bättre jag är tyst.
    Ok, jättesnällt att du svarade iaf

Ska se om jag kan tvinga ut sambon på stan så kan vi fråga, vi har en jättebra blombutik istan (interflora) så det borde itne varar nåt problem att få veta vad det ev. skulle kosta med X grenar. Sen har vi "Plantagen" (stavas?) också, ska se om dom kan ha också.
Svar på tråden trollhassel????