• gifter oss 2009

Har beställt brudbukett i dag!!!

I dag har jag beställt brudbukett, ska ha en enkel bukett med 7 ganska stora vita kallor med vitt sidenband runt. Beställde även en vit kalla som mannen ska ha.
    Ca 600-650:- går det på.

• Svar på tråden Har beställt brudbukett i dag!!!
  • Martinaa

Oj, inte mer? Jag hade nog räknat med att en brudbukett skulle gå på över tusenlappen!

Kul att ha den beställd nu i alla fall. När gifter du dig?

• gifter oss 2009
    Martinaa skrev 2009-08-03 21:52:24 följande:
    Oj, inte mer? Jag hade nog räknat med att en brudbukett skulle gå på över tusenlappen!Kul att ha den beställd nu i alla fall. När gifter du dig?
    Vi gifter oss den 22:a augusti så det närmar sig....jo, det verkar finnas väldigt olika pris på buketter, min är det ju bara en sorts blommor i med ett sidenband runt, enkelt men fint tycker jag, så det är kanske inte så stort hantverk kring det som om man skulle ha fler blommor med en massa grönt i som ska bindas & fixas med...antagligen därför det inte blir mycket dyrare än att jag betalar styckpris för blomman.
    När är er dag?
  • bröllopsblomma

Jag beställde brudbukett igår och gifter mig den 21 aug. Jag ska också ha kallor men mer liggande med lite grönt och sidenband runt. Får betala ca 1200:-

• Martinaa

Vår dag är inte förrän nästa vår så jag har inte kollat så mycket på brudbukett ännu! :)

Lycka till till er båda i alla fall, inte långt kvar nu!

• Bride in the city

Jag betalar bara 150 kr för min bukett, tycker att det räcker utmärkt för just mina behov. Floristen kommer att göra något motsvarande denna, se länken nedan. Min blivande man kommer att bära corsage med en matchande ros och lite brudslöja, även det blir 150 kr. Summa summarum 300 kr.

www.euroflorist.se/Solitar-bukett-BOU06_181.p&categoryid=1006052355

Kanske ett tips till alla er som tycker att det är för dyrt och kan nöja er med något mindre, även om det såklart är jättefint med kallor eller eller rundbunden bukett med rosor t e x (det är väldigt kul att kolla på alla buketter här på bröllopstorget). Och gifter man sig i kyrkan behövs förstås mer än en sådan pluttig bukett, annars syns den inte.

Svar på tråden Har beställt brudbukett i dag!!!