en dag innan OSA....
...och 12 sällskap har fortfarande inte svarat! Ringer alla sista dagen eller? =)
...och 12 sällskap har fortfarande inte svarat! Ringer alla sista dagen eller? =)
eller så tror de på den konstiga myten om att
uteblivet svar = ja tack
eller så kan de tro att de redan har svarat för att de pratat med er om bröllopet i allmänhet
eller så har de helt enkelt inte fått inbjudan
Vi har det precis likadant. Fast vårt sista datum var snart en vecka sedan. Vi har fått ringa runt.
Förvånansvärt många som inte förstår hur/att man svarar på en inbjudan..
Hemska tanke!
Jag tror nog att jag ska skirva i klartext istället för OSA.. Det verkar som om folk inte kan sånt här längre..?
kan säga så här..hade fest för några helger sen. och vi fick påminna 2/3 minst av hela sällskapet.efter påminnelse svarade folk fortfarande inte. man blir så glad efter all energi man lagt ut:-S
Vi hade samma dilemma.. Ingen utav min M2Bs släkt ringde förrän sista datumet för osa. Vi var lite oroliga att de inte skulle höra av sig, men som sagt sista dagen ringde alla och tackade ja.
Hans ena kusin tog även förgivet att hon skulle få ta med sig en dejt till festen. Så hon tackade ja även för honom. Trots att vi tydligt skrivit i inbjudan namnet på personerna vi har bjudit. Men inte så mycket att gnälla om nu. Bara att placera in honom nånstans där det går plats i bordsplaceringen. Tycker bara att det är lite dålig stil att inte fråga först utan bara anta att det är okej att ta med sig en gäst. Vi har varit noga med att bjuda alla respektive. Men att ta med sig någon bara för att det ska vara så tycker jag inte är lika okej!
Förlåt TS blev nog lite OT här nu....
blir lite irriterad....vi skickade ut inbjudan mer än tre månader innan och för någon vecka sedan ringde en ganska nära släkting, typ en vecka efter det att OSA hade gått ut, och säger att de inte kan lämna besked än därför att de kanske måste jobba och vet inte om de får ledigt! Men vet man om ett datum så lång tid innan, måste man väl ändå kunna ta ledig, det är trots allt ett bröllop och släktingar som ska gifta sig. Tror inte att de vill komma. =/
Tyvärr är det inte alla som har den möjligeheten på sina jobb...
Man kan påminna lite fint strax innan eller strax efter OSA och konstatera att man behöver besked för att planera matbeställning/bordsplacering etc. Det är inget man själv behöver skämmas för, även om det kan känna trist - men hellre det än att ha gissat fel på vad folk tror att uteblivit svar betyder på själva bröllopsdan/festen.