Inlägg från: piggelinbride |Visa alla inlägg
  • piggelinbride

Bröllopsresa till Aruba, nån som varit där?

I november ska vi åka på bröllopsresa till Aruba. Ska bli såå underbart!!
    Vi har bokat boende på Divi Aruba all inclusive för en vecka.

Är det någon som varit där tidigare eller som också ska dit? Nyfiken på att veta hur det är och vad man inte får missa.
    Är det bra att ha all inclusive eller borde vi stryka det? Känns skönt med all inclusive, men kanske tråkigt??

• Svar på tråden Bröllopsresa till Aruba, nån som varit där?
  • piggelinbride

Det var svårt att veta hur man skulle göra, all inclusive eller inte. Svårt att veta utbudet av restauranger.
    Eftersom Divi hade så många restauranger så bestämde vi oss för att ta all inclusive. Då kan man slappa rejält och få allt serverat. Sen kan det kanske hända att vi äter någon annanstans någon kväll.

Vi ska till New York några dagar innan så det känns bra att veta att vi kan shoppa upp alla pengar vi har, då maten redan är betald på Aruba :)

Har hört mycket gott om Bucuti.
    Hoppas att Divi är ok med, även om det inte är lika lyxigt. Ligger ju iaf på samma strand :)

Nåt man inte får missa på Aruba? Eller blir det mest beach hela dagarna? Inte mig emot, men vill bara inte missa nåt.

• piggelinbride

Ja om man känner för att äta middag någon annanstans nån kväll så kan man ju göra det?

Någon som hört nåt om skillnaden mellan Divi och Tamarijn?
    Vi har ju bokat Divi, men flera här har bokat Tamarijn...så man blir lite nyfiken på vad som skiljer dem åt.

Kul att vi ändå är så många som ska dit, eller har varit där.

Att gifta sig på stranden kommer ju säkert att bli helt underbart!

• piggelinbride

Jo det kan man. Men det är orkansäsong ca: juli-okt.
    Dock ligger vissa öar, bla. Aruba, under orkanbältet så dit är det rätt säkert att åka året om.

• piggelinbride

Jag tror inte det ska vara så farligt, mest risk för dåligt väder. Men kolla upp det innan, jag kan ha fel. Vissa öar är som sagt säkrare än andra.

Svar på tråden Bröllopsresa till Aruba, nån som varit där?