• Vi Som Drömmer Om Bröllop

måste vi önska oss något speciellt??

tänkte ha ett enklare bröllop med våra närmaste vänner och nu har flertalet frågat om vad vi önskar oss i bröllopspresent?? jag har haft fullt upp att fundera på annat så kom denna fråga som jag inte alls funderat över.

vi är inga materialister direkt och tänker mest på själva upplevelsen så måste vi säga vad vi önskar oss?? alla vet att vi inte är gjorda av pengar och jag tycker sån't är pinsamt. vill ju inte ha något dyrt utan det är ju gåva nog att våra gäster kommer.

vad ska man säga på ett fint sätt att de får ge vad de själva önskar?? förstår att det är vanligt med önskelistor, men vi önskar oss inget särskilt. skulle bli glad för en ckokladask, en tvål eller vad som helst faktiskt och om de inte skulle ge något alls så skulle vi inte ta illa upp heller.

• Svar på tråden måste vi önska oss något speciellt??
  • Svanboet

Då får du ju säga det!

man måste inte ha önskelitor eller registrera listor till höger och vänster. Era gäster känner er bäst och de vet nog att ni inte "kräver" present men de vill uppenbarligen visa sin uppskattning och uppvakta med en present och det är alltid svårt att välja åt någon annan. Tipsa om butiker ni brukar handla i, saker ni tycker om att göra och varför inte föreslå att de som vill kan ge presentkort på barnpassning (om ni har barn), middag och sällskapsspel med skjuts hem på kvällen, hundpassning (om ni har hund) - ja du förstår vad jag menar.

Svar på tråden måste vi önska oss något speciellt??