• Mrs Baom

Kap Verde

Är det någon som varit på Kap Verde? Vi funderar på att åka dit på vår bröllopsresa. Om någon som varit där, och kan ge ett par tips så skulle det vara kul:)

• Svar på tråden Kap Verde
  • FelizLane

sägs att det ska vara ganska blåsigt där... Men annars fint.

• en drömmande brud

Hej!
    Jag och min man har varit på Kap Verde och ön Sal, vi bodde på riu Funana ett all inkl hotell. Vi var där i dec månad -07, det var mellan 25-27 grader varmt då. Vi trivdes mycket bra, men vill man göra saker så är det väl inte rätt resmål att bara vara på Sal. Här är det bara avkoppling, sol och bad som gäller. Vi var nere i Santa Maria, mycket fattigt och folk ville visa sina affärer hela tiden.

• Daaling

Jag och min fästman var på Kap Verde på ön Boavista i januari. Vi tyckte att det blåste väldigt mycket så även om det var 27 grader i luften var det lite kyligt. Vi åkte på lite utflykter, men det räcker med att vara där en vecka. Hotellet var jättefint, men lite för stort för vår smak. Vi hade en jätteskön semester med 100% avkoppling. Jag kan för övrigt varmt rekommendera Oman. Vi flög dit genom solresor för 2 år sedan och hade en riktig drömsemester.

• Daaling

Det ska inte alltid vara lika blåsigt där. Invånarna sa att november-mars är de "kallaste" och blåsigaste månaderna. Ska tydligen vara helt underbart under sommarhalvåret.

• Daaling

Alla var enormt snälla, nyfikna och hjälpsamma där. Jag gillade ön Boavista eftersom den inte har hunnit bli för turistig än. Fantastiska stränder. Vi åkte bl.a. ut i öknen på en tur på fyrhjulingar, vilket var jätte vackert och kul.

• en drömmande brud

Hej
    Vi åker till Boa Vista i nov, hur var det annars där, vi sak bo på det nya riu hotellet. Vi är lite sugna på att åka på desert night utflykten.

• Daaling

Vi bodde på Riu med all inclusive paketet, vilket var helt underbart! Hotellet var lite väl stort för vår smak, men det var jättebra service, god mat, fina pooler, bra barer m.m. Vi hade en mycket avslappnande vecka. Åkte på en bussutflykt där man ser antingen norra eller södra delen av ön. Som sagt, fantastiska stränder. I november är det nog mindre blåsigt än det var för oss i januari. Januari är tydligen den blåsigaste månaden och det var ofta röd flagg på stranden på grund av starka undervattensströmmar, men vi hade en mysig semester ändå.

• en drömmande brud

Åhh det verkar ju bra, vi trivdes mycket bra på Sal när vi var där, men det hotellet var nog ännu större. Det satt i hop med det andra riu hotellet ca 1000 bäddar. Men som du beskrev underbara stränder, god mat och ja en helt underbar slappevecka.

• Pomparet

Sal, Riu Funana.............kan åka tillbaka dit när som helst! Ett litet paradis, här slappar man o bara njter av varandra o solen. Den ene av två pooler är uppvärmd. Poolområdet är välväxt och lummigt så där kommer inte den kalla vinden åt!

Svar på tråden Kap Verde