Jag känner igen det du skriver... Tyvärr. Jag har inte själv upplevt det. Men i familjen...
En släkting äktade en man med annan nationalitet. Det viskades bakom deras ryggar hela tiden. "Bara han får Svenskt uppehållstillstånd, så drar han." De gifte sig och flyttade till läghnhet. Renoverade o planerade att adoptera ett barn. Mitt i allt detta blev han Svensk medborgare. Kom hem en dag med adoptionspapperen i handen och sa att det inte var någon idee´.
Han flyttade samma dag.
Jag är en av alla som tror på kärleken! Jag ville itne lyssna på alla elaka rykten som inte hade någon som helst grund!
Men sanningen är att om man gifter sig med någon från annan kultur, vilken som helst, så kommer det i viss mån bli svårigheter, tror jag. Hur man möter dessa beror på hur man är som människa. Värderingar och synsett är olika i vissa frågor. Men kärleken tror jag absolut går över gränser! Heltu utan hänsyn till kulturer tränger kärleken in i varje människa och det är i hjärtat det ska kännas rätt.
Det kan vara jobbigt att möta motstånd och hårda ord från omgivningen. HUr jobbigt det än är, så är det viktigt att du pratar med din andre hälft i alla lägen!
Jag vet inte om din blivande är svensk medborgare, och vill inte skrämma dig. Det är det sista jag vill. Men kände att jag iaf. ville berätta min släktings historia.
Sedan kan människor, oberoende kultur och nationalitet, bete sig konstigt. Eller så dör kärleken helt enkelt.
Önskar dig all lycka! Bli stärkt i det du tror på och kör hårt! :)