• beibz

en nying hoppar in:)

Hej,1 steget närmare mina drömmar av 1000 steg. Känns som livet och drömmar om frieri inte går nån vart. Finns det andra här som är i väntans dagar om ett frieri av gubben? Har kännt min älskade sambo i lite över 8 år. Har 2 barn med honom, det som fattas är en RING...! nÅGON SOM ÄR I SAMMA SITS? vore kul att byta tankar och drömmar om just förlovning samt bröllop?

KRAMAR. ung mamma

• Svar på tråden en nying hoppar in:)
  • en dröm blir sann

Hej ung mamma!

Jag fick vänta till vår 10års dag ihop innan min blivande frågade mig! Så jag förstår mycket vel din väntan! Jag skulle själv gärna gift mej innan. Men hadde bestämt mig för att det var han som skulle fråga. Och till slut

Vi förlovade oss i januari och skall gifta oss den 22aug i år!

Så ha tålamod, det kommer nog skall du se!

Våra föräldre hadde tjatat länge, tror det var lite därfor han inte ville innan...
    (Vi har inga barn än, bara en hund)

Kramar

• hanko

Jag väntade i 10 år (hus och två barn)!!! Inget frieri, inte ens förlovning...

Efter 10 år och två månader dök det upp en skottdag, så jag tog saken i egna händer. (kvinnan får ju fria på skottdagen)

Om sex dagar gifter vi oss

• Maalina

Jag har samma problem! Vi har varit tillammans i snart fyra år och har radhus och hund tillsammans, men än har han inte frågat! Och han vet att jag verkligen vill, så jag undrar vad problemet är? Som du säger så har man ju tusen drömmar kring sitt bröllop och det är frustrerande att inte "få" planera och drömma öppet när man så gärna vill!

Jag vill inte säga till honom hur gärna jag vill heller eftersom jag vill att det ska komma från honom och inte för att jag ber om det...

• dandelionkid

Han kanske bara är seg? Min karl vet att jag hemskt gärna vill gifta mig och han vill det också. Han tycker bara (citerar) att det ska gå lite tid. Inget illa menat mot karlar men deras tidsuppfattning är ganska seg :P
    fast vi har bara varit ihop i ett år så för min del kan det vänta ett par år till. Men man jag vet redan nu att friar han inte innan nästa skottår gör jag det, jag skulle inte klara av att vänta tio år på något jag verkligen vill. Jag har noll tålamod. Dessutom tycker jag nästan det är lite mysigt att kvinnor själva kan fria. Varför hålla kvar i det gamla sederna ;)

Svar på tråden en nying hoppar in:)