• aikidoaasa

Embossing.

En fråga:
    Är det någon som har en rekomendation över var man kan köpa (i affär eller över internet) frina embossing pulver? Jag söker specifikt färgerna "petrol" och vinröda/mörkröda färger.
    Jag har kikat runt lite men de flesta ställen säljer typ bara de vanliga guld och silver färgerna men inte så mycket mer än så.
    Någon som har några förslag?

• Svar på tråden Embossing.
  • aikidoaasa

Lite av en följdfråga: är det någon som vet vad färgen "petrol" kan kallas för annars? Jag tycker mig se den färgen ibland men blir osäker när jag ser andra benämningar. Gäller både engelska och svenska.
    Tack på förhand.

• Kirsto

I affär rekommenderar jag verkligen Ljunggrens papper i Gamla stan, Stockholm. De har helt klart det bästa utbudet i huvudstaden!

• aikidoaasa

Var i Gamla stan ligger de?

• soon and very soon

har du varit på panduro??

• Divina73

Skapa Hobby på Hornsgatan

• aikidoaasa

Panduro hade tyvär inte det som jag var ute efter. De hade bara de vanligaste färgerna och inget annat.

Det börjar luta åt att jag får se om jag hittar någon hemsida som säljer...

• Kirsto

Här hittar du info om Ljunggrens: www.ljunggrenspapper.com/ (Lite smålurigt att hitta i gamla stan, men hittar du till Nobelmuseet är du vid rätt torg. Skylten är ljuslila/grå.)

• J e n

Det finns många nätbutiker om du söker på scrapbooking. En som verkar ha mycket olika färger är Handarbeta som både har fysisk butik på Ekerö och en nätbutik. Hoppas du hittar det du söker!

• aikidoaasa

Jag får fortsätta sökandet lite till. För jag VET att det jag är ute efter finns någonstans.

• planerande

Du vet väl att det går bra att stämpla med en färgad dyna, och sedan embossa över med ett genomskinligt embossingpulver?
    Det brukar finnas transparanta (kallas nog ofta "Clear") i pappershandlar. Stämpeldynor kan vara enklare att hitta i fler färger.

• Linadesign

Är petrol en mörkturkos färg? Tror den kan kallas "teal" ibland isåfall.

www.prickiform.se finns många olika färger på stämpeldynor. Då kan du göra som "planerande" säger att stämpla med färgad dyna och hälla på transparant embossingpulver.

• aikidoaasa

Men blir det samma effekt som om man använder färgat embossing pulver om bara "undersidan" är färgad på det sättet som man vill?

Jag har hittat två hemsidor som verkar ha rätt färg; en från england och en från USA. jag tror att om jag inte hittar rätt på den i gamla stan så får jag beställa från någon av dem...

Svar på tråden Embossing.