• Thewedding

Vågar man åka till Mallorca nu ?

Vi ska åka på bröllopsresa till Mallorca vi åker den 25 aug och stannar i Alcudia i en vecka. Nu har dom sprängt 4 bomber på Mallorca. Vågar man åka dit ? Vi har inget avbeställningsskydd önskar nu att vi hade tagit det.

Hade ni vågat åka dit ?

• Svar på tråden Vågar man åka till Mallorca nu ?
  • Det stora Blå

Det som har hänt har ju hänt i Palma och Palmanova.
    Alcudia ligger ju på andra sidan ön.
    Attentaten idag var förvarnade, och det var små undanstoppade ryggsäcks-smällar utan att någon människa skadades.
    Om något skulle hända med flygplatsen kan ju förseningar uppstå förståss, som det gjorde i slutet på juli.
    2 veckor till den 25 augusti, då skulle jag iaf tro att ETA:s 50-års-firande är över.

• Thewedding

Vi får hoppas på det.

• 20080719

Kolla på UD´s hemsida annars om du e osäker

• sangria

hej
    Jag tycker du ska åka. Saker kan ju hända vart som helst.(hör om alla saker i thailand, dominikanska republiken osv)Denna grupp vill ju inte åt turister utan bomben i palma nova var riktad åt guardia civil (francos polis)och de andra var väldigt små och de varnade innan så att ingen skulle komma till skada. Plus att den spanska kunga familjen är här för tillfället och de har nog valt mallorca när de är här för att få mer uppmärksamhet.Det har nog blivigt lite överdrivet. jag jobbar i samma hus som restaurangen ricoletta och allt är mer eller mindre tillbaka till vanligt. folk sitter och äter lunch i restaurangerna bredvid och det känns inte så farligt här tycker jag. Dessutom så ligger ju alcudia på andra sidan ön, och den 25 så har nog kungafamiljen åkt och 50 års jubileumet är över. Har min familj som kommer över för mitt bröllop veckan efter till can picafort (brevid Alcudia) och det känns tryggt.

• Thewedding

Vi kommer åka tack för ditt svar.

Svar på tråden Vågar man åka till Mallorca nu ?