Kap Verde
Någon som rest till Kap Verde? Vad tyckte ni om det?
Någon som rest till Kap Verde? Vad tyckte ni om det?
Hej!
Där är en tråd lite längre ner på sidan om Kap Verde. Jag har varit där på ön Sal 2ggr, stormtrivdes. Vi bodde på all inklusive hotellet. Det var ett jättestort område då det var ihopbyggt med sitt systerhotell. God mat, trevliga människor, försäljarna på stranden kan vara jobbig men stranden är helt underbar och stor. Vi var där i dec då var det ca 25-27 grader varmt, dock lite blåsigt, men det var bara skönt. Där är ju inte mycket att göra, utan man tar det bara lugnt, som de säger på Kap Verde "No stress" kan väl vara ett revligt motto. Men men nu i nov ska vi faktiskt åka till Boa Vista en vecka längtar redan. Mitt råd till er är att vill ni ha en sol och slappe semester så är det perfekt. Kan bara tillägga att min man friade till mig där 1:a gången vi var där 06 nu är vi gifta.
Låter jätte härligt...Men man blir inte rastlös? Är det väldigt kargt och bara massa sand typ? Har lite gått den uppfattningen stämmer det?
en drömmande brud skrev 2009-08-12 11:02:05 följande:
Hej Igen!
Jo det är ganska mycket sand, men är man ute efter avkoppling tyckte vi det var superhärligt. Där är ju intenågot direkt att göra. Så därför är en vecka ganska lagom. Man kan ju åka till de andra öarna och kolla om man vill.
Till Lajsan resan kostade ca 9000 per person. Men då är ju allt inkluderat. Vi var ute i Santa Maria och kollade, restaurangerna var inte för billiga. Så vi kom fram till att även om det då kändes lite dyrt, så var det ändå billigare att ha det all inklusive.
Var på Boa Vista i Februari-08. Layback Extreme, bra hotell (BVE Rui Karamboa) md god mat, dyrt annars gällande shopping och äta ut på restaurang i Sal Rei. Åk ej under Januari/Februari =sandstorm.
Ps. Tänk på att man mellanlandar på Santa Maria på ut eller hemresan för att plocka upp eller lämna av dom som ska bo där - dvs flygresan förlängs med ca 1-1,5 h som du får vänta på flygplattsen.
Vi tyckte inte att Kap Verde var en hit, tyvärr Vackra stränder förvisso, men Kap Verde var inget för oss. Vi har reste väldigt mycket och älskar länder som Malaysia, Vietnam, Thailand, Aruba etc, men Kap Verde blev vi besvikna på. Sen var inte så varmt faktiskt (vi var där i slutet av november). Vi bodde på ett Riu-hotell i Sal, all inclusive. Väldigt fint hotell, men det kryllade av barnfamiljer och barnvagnar och det blev ingen riktig avkoppling. Mycket svenskar.
Men som sagt, det är vad vi tyckte. Det finns säkert många andra som tycker att Kap Verde är toppen.
Hej miamedknuff!
Vi åker till Boa Vista i mitten av november, verkar ju bra ställe. Vi har fått turen att mellanlanda på Sal både dit och hem. Då får vi åter se hotellet där vi bodde innan. Kan ju bli kul att se vad som hänt på sal från luften. Hur var det annars där med försäljare, mat osv.