• Tjena

När ska man berätta...?

Vi har tänkt gifta oss i juli nästa år om budgeten går ihop... min blivande är uppsagd så det blir ju svårare att spara ihop. Får han bara jobb snart är det ju inga problem.

Vi har inte berättat för någon än... delvis just för att vi inte vet säkert om det blir av.

När tycker ni att man ska berätta? Tänker på att det är mitt i sommaren också.. då bör man väl berätta tidigare...?

• Svar på tråden När ska man berätta...?
  • källerudd

Vi ska oxå gifta oss i juli nästa sommar, vi berättar inte för någon innan inbjudningarna landar i brevlådan...Eller jo våra föräldrar vet om, men det är av en praktiska orsak, hade gärna överraskat dem oxå..

Däremot skickar vi inbjudningarna tidigare eftersom det är mitt i semester tider...så i februari kommer de att gå ut till våra gäster..

Lycka till med allt!!

• fansanb

Vi beställde ringarna och satte ett datum för förlovningen och tänkte överraska våra familjer efter det datumet.
    Vi kunde dock inte hålla oss och ringde och berättade så fort vi kom ut ur smyckesbutiken:)
    Sen väntade vi tills ringarna kom innan vi berättade för vänner och kusiner.
    Jag ville gärna försäkra mig om att alla som jag tycker om kan komma på bröllopet nästa år, och med tanke på semester och resor osv, känns det bra att berätta så tidigt som möjligt.
    Alla gör ju självklart olika och förstår att det känns jobbigt att säga något om man inte är säker på att det blir av.
    Vänta tills du vet säkert och sen kan du ju antingen skicka ut 'save the date-kort' eller ringa runt till folk!
    Hoppas det löser sig med jobb!

• Tjena

Ja på ett sätt är det ju jätte kul att överraska... jag älskar att överraska folk!! Men så är det ju mitt i semestern... men om man skickar inbjudningarna tidigt som ni ska göra källerudd... ja det tål att tänkas på... :) Men först måste gubben ha jobb :)

• AlaM

Hihi... Vi förlovade oss ett helt år innan så då visste ju alla redan att vi planerade bröllop även om de inte visste exakt vilket datum :)

• Sommarbrud2010

Vi planerar att gifta oss i augusti nästa år och har redan berättat för familj, släkt och nära vänner vilket datum det blir eftersom vi vill att så många som möjligt av dem ska kunna komma. (och så är jag så himla lycklig över att vi planerar bröllop att jag vill berätta det för alla jag känner. Haha)

• Pingstdagen2010

Vi gifter oss i maj nästa år och vi har redan berättat för alll, vilket datum det blir o.s.v. Våra vänner är väldigt upptagna och därför vill vi boka upp dem redan nu, så att de inte planerar in någonting annat.

• källerudd
    AlaM skrev 2009-08-10 23:04:11 följande:
    Hihi... Vi förlovade oss ett helt år innan så då visste ju alla redan att vi planerade bröllop även om de inte visste exakt vilket datum :)
    Min m2b friade förra sommaren och jag tror inte det var någon då som trodde att vi skulle gifta oss under det kommande året...Tror fortfarande ingen misstänker något...Men vi kommer att gifta oss på vår tvååriga förlovningsdag
  • Tjena

Ja normalt sett berättar väl folk i god tid... men kanske att vi vill överraska... men vi vill ju nog veta säkert först hur det blir... om vi kan fortsätta spara nu till hösten när han är arbetslös ... och jag går hemma med bebis... eller om vi får lägga det på hyllan lite...
    Har varit förlovade sedan 2001 så det är det ingen som tänker på haha...

Svar på tråden När ska man berätta...?