• Piien

Bör man i inbjudan nämna att det är en borgerlig vigsel?

Bör man i inbjudan nämna att det är en borgerlig vigsel? Det har väl ingen direkt betydelse för gästerna?

• Svar på tråden Bör man i inbjudan nämna att det är en borgerlig vigsel?
  • Piien

Red Scarlet skrev 2009-08-10 13:02:29 följande:

Det håller jag med om, och det känns inte heller som att det spelar så stor roll. Det gästerna främst 'behöver' veta är ju VART de ska vara, annars känns det nästan som att en värdering läggs i att nämna "borglig" respektive "kyrklig" vigsel.
    Ja men lite så jag tänker! Det viktiga är ju att de vet var de ska vara och när :) Många verkar tänka "grått, tråkigt och inte festligt" när vi sagt att vi vill gifta oss borgerligt. För oss handlar det om att vi inte är troende, och därför inte vill blanda in Gud och kyrkan i vår vigsel - det innebär inte att det kommer att vara mindre festligt för det, mer personligt bara :)
  • Piien
    Humlan66 skrev 2009-08-10 13:09:02 följande:
    Kanske har det men gästerna klädsel att göra med. Vid en borgelig vigseln brukar ju gästerna tona ner klädseln och vid kyrkligt klä upp sig lite mera. Så det kanske gästerna vill vetaJag skulle då vilja veta det iaf
    Men bara för att vi vill gifta oss borgerligt innebär inte det att vi inte vill att gästerna ska klä upp sig. Det kommer ju dessutom att stå dresscode i inbjudan..
  • Piien
    konstigabaralillajag skrev 2009-08-10 22:10:35 följande:
    Precis! Jag håller med dig helt och hållet.
    Jag håller med er båda :)
Svar på tråden Bör man i inbjudan nämna att det är en borgerlig vigsel?