• CindyLou

    Blev hippad i helgen

    I helgen blev jag hippad och den var över förväntad stundtals...

    Det började med att min bästis skrivit till mej på facebook på morgonen och frågade om vi skulle gå ut och gå klockan 10. Så kom hon och hämtade upp mej och vi åkte till slingan där vi skulle gå men hon ville gå och känna på hur varmt vattnet var och se där så satt några vänner vid ett bord och väntade :)

    Det var alltså min bästa vän,min granne, en tjejkompis,min kusin och min killes ex som var gravid.
    Där var det strålande sol,fläktade lite och vi satt där och åt sallad och jag fick en cider,min favorit. Sedan fick jag sitta på bryggan och skriva ner vad jag önskat vad jag hade hunnit med innan bröllopet.
    Helt plötsligt kommer min bästis pojkvän i deras raggarbil.Han skulle vara med hela kvällen för att ta kort.Min killes ex skulle köra bilen. Jag får byta om till en blommig baddräkt,sarong,boots och en röd cowboyhatt med vita fuskflätor. Fick en öl till i bilen och när vi kom till våran stad så fick jag 50minuter på mej att tigga cider utanför bolaget. På 40minuter hade jag fått ihop 26 st så då fick jag inte fortsätta haha. Min mamma,styvfar och äldsta son kom förbi och även min morbror med familj och två andra vänner kom för att hällsa innan dom gick igen.

    Därefter fick jag sälja vattenballonger på torget och dom jag sållde fick dom sedan kasta på mej i fontänen. Det var bara kompisarna + två andra utöver det + mitt ex`s mamma som köpte och när dom kastade så gick dom inte sönder utan det gjorde bara ont men de lyckades göra sönder dom tillslut och jag blev dränkt.
    Direkt efter så fick jag en rullstol och nu skulle jag köra rullstolstaxiför 10kr. Hittade en kille som jag fick köra en långrunda med och sedan en kille som jag känner lite som ville in på kunum. Men han tyckte jag var för slö så då körde han mej där inne istället i fullfart på bakhjulen med mej skrattandes och skrikandes genom affären och fullfart genom kassan haha dte var kul! Mot ica där jag fick en dam i rullstolen ,hon betalade 20kr så jag skjussade henne där inne medans hon handlade och hjälpte henne att packa kassen.

    Så fick jag byta kläder igen nu till 70-tals tunika/klänning med skrikgul och gröna blommor och lila/svarta randliga leggings + bootsen och hatten. Nu skulle jag sälja klubbor,jungfrubröst och smeka musen som var en kattleksak fastklistad i klänningskanten. klockan var runt 14 och jag var hungrig då tog dom från min insammlade kassa och köpte en dricka och en kexchoklad.
    Blev skjussad någon km i rullstolen hem till min killes ex. Där var även min bästis kille, min killes X`pojkvän och hans bror-dom följde med helakvällen,dom drack även...
    sedan skulle jag dansa och moona i rondellen, gjorde halvlyckat försök i fem sek sedan tyckte jag det var tråkigt. Satt i trädgården ca en timme och hade lite småtråkigt. dax för mej att sälja korv i bröd i rondellen och lyckades sälja tre till samma person. Sedan var det säkert en timme till i trädgården och jag påpekade måånga gånger hur hungrig jag var. Skulle tro att klockan var runt 17? när jag väl fick mat men det var jättegott med grillat. Fick en del likörer vilket var mums.
    Dom sminkade mej lite mer rosa och spreyade mitt hår rosa under hatten sedan skulle vi åka.

    jag drack några av mina cider som jag fått ihop och tillslut hamnade vi 6 mil hemifrån på ett festställe på landet som jag slutade åka till för 5 år sedan för att det var så tråkigt där. Fick direkt gå och sälja från min hink med klubbor m.m. Dom betalade inträdet :)
    Det var superdåligt med folk och nästan enbart över 45-50år. Bandet var skitkasst. Satt precis och berättade att jag aldrig dansade med andra än min blivande så sångerskan pratar länge om min möhippa,att alla ska titta extra på hur jag ser ut och förgylla min kväll och hon sjunger en låt "happy" och hon frågar vem som vill dansa med mej först och en ful,äcklig och tjock raggare runt 50 år svingas jag att dansa med i säkert 7 långa minutrar. Extra bandet som var sedan,just sådan musik som jag gillar men dom andra gillade inte det så mkt. Min kusin gillar inte denna typ av musik så hon satt på stol och väntade så länge vi var på dansgolvet och vännerna försvann då och då,dock var jag aldrig ensam. Sedan fick dom mej att både köpa lotter och kasta bollar vilket jag inte gillar..fick betala själv.
    Sedan var jag hungrig och köpte mej själv en cola och hamburgare. Dom klagade lite över att jag ej var full medans dom andra var betydligt fullare. Klockan 23.00 ville jag hem men ej dom andra. satt i bilen med kusinen och väntade. vi åkte kl 01.15 men då skulle dom till Max då jag ännu en gång fick vänta och jag var hemma 02.30

  • Svar på tråden Blev hippad i helgen
  • Snuttis2

    oj vi fick lite olika hippor...jag har precis beskrivit min på torget..kolla och se..men jag hoppas att du inte är helt nedslagen..utan lägger fokus på annat om du inte fick den hippa du hade önskat..

  • CindyLou

    Jag är supernöjd fram till rund 20-21 tiden på kvällen sedan var det väl inte helt 100. Men jag är glad ändå :)

Svar på tråden Blev hippad i helgen