när tar prästen kontakt...
Nu är den en månad kvar tills vi gifter oss, så nu undrar jag när prästen ringer och bokar tid så vi kan gå igenom vigselakten och så? Eller ska man själv ringa.
Nu är den en månad kvar tills vi gifter oss, så nu undrar jag när prästen ringer och bokar tid så vi kan gå igenom vigselakten och så? Eller ska man själv ringa.
Bäst är att ringa själv. Annars finns det risk att det blir stressigt. Vi ska gifta oss i april och vår präst vill ha vigselsamtal i februari.
Okay tack
Normalt är det prästen som tar kontakt. När, ja, det är olika på olika präster. Jag brukar höra av mig och boka tid ungefär en månad före vigseln. Det finns präster som hör av sig tidigare än så, och präster som hör av sig senare. Som Daaling skriver så går det alltid att själv kontakta prästen om man tycker att tiden börjar dra iväg alltför långt utan att man hört av prästen.
Det är helt normalt att inte prästen tar kontakt förns ett par veckor innan. Vi hade vår vigselträff idag och vi gifter oss nästa vecka...
vi hade vår träff med prästen idag och vi gifter oss nu på lördag.. men det kanske är olika i olika kommuner.. själv bor man ju i världens ände
jaha okay väntar denna vecka sen ringer jag upp prästen själv och bokar träff.