• Katarina Michael

Bröllop i trädgården men högklackat är ett måste, lång brudgum!

Min sambo är 30 cm länge än mig så jag måste verkligen ha högklackat!

Några tips eller ideer på bra högklackade skor som man ändå kan gå i trädgården i. Någon som haft högklackar som kan komma med tips?

• Svar på tråden Bröllop i trädgården men högklackat är ett måste, lång brudgum!
  • Flygande taxen

Kanske du kunde ha skor med kilkack?
    Har aldrig använt såna själv, så jag vet inte riktigt hur det skulle funka, men det var iaf min första tanke.

• nano86

Min sambo är också lite mer än 30 cm längre än mig men jag tänker inte ha högklackat, jag når att pussa honom när jag är hemma så det borde jag väl göra där också.

Men kilklack borde kunna funka eller vanliga fast tjocka klackar.

• Åsa Erika

Kilklackar funkar fint, finns de med platå oxå så får du de extra cm som behövs! :)

• Katarina Michael

Tack för alla tips!

Någon som vet var man kan hitta snygga skor med kilklackar??

• fru AM

Inte så lätt att hitta faktiskt - såvida det är vita skor du vill ha. Här finns det t ex:
    www.moonstoneweddings.com/bridalwedges.php
    men vet ej om om de levererar till Sverige.

Såg ett par på Ellos också.

Testa att googla på "bride wedges" så får du en del träffar!

Lycka till!

• Åsa Erika

Nu på rean såg jag en hel del kilklack oxå vita. Ring runt och fråga innan så slipper du springa runt

• roslagsbruden

Min man är ungefär så mycket längre, jag hade jättehöga klackar som inte var kil utomhus, inga problem alls. De var ett par tigerskor med inte alltför smal klack, stilettklackar hade nog blivit lite svårare.

• Katarina Michael
    roslagsbruden skrev 2009-08-12 22:04:39 följande:
    Min man är ungefär så mycket längre, jag hade jättehöga klackar som inte var kil utomhus, inga problem alls. De var ett par tigerskor med inte alltför smal klack, stilettklackar hade nog blivit lite svårare.
    Någon bild på dem?
  • nano86

Nu är dom här grå men de funkar som exempel:
    www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=244662&articleId=600841&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

Den klacken borde ju inte vara något som helst problem att gå i gräs med. Har ett par med likadan klack som jag gick runt på grusvägar och gräsmattor med häromdan. Gick jättebra, ända skillnaden var att de gick upp lite mer frampå foten om du hänger med.

• Åsa Erika

Närjag var i sundbyberg för att prova min bröllopsklänning frågade jag Mejan som äger butiken ifall de säljer brudskor med kilklack och det gör det. www.matildasfest.com/
    Du kan designa som själv om du önslar eller så tar du en modell som redan finns. Pris 450 kr. Mina är suveräna! (fast jag har inte kilklack iofs)
    Bra service och billiga priser.
    Rekommenderas!!

• Blomsterbrud 2008

Syns väl inte riktigt med det är en smal klack -typ stilettklack!

• zandraolsson

www.divinityred.se har ett par skor med kilklack om man inte designar själv vill säga. Ett litet tips som jag själv fick här på bröllopstorget!

Hoppas du hittar dina skor lycka till!!

Svar på tråden Bröllop i trädgården men högklackat är ett måste, lång brudgum!