oj denna frågan är alltid en av de svåraste.. det beror helt på vilken stil av bukett du vill ha!
Droppformad bukett skulle jag väl säga är vanligast eller i alla fall 50/50 med lösbunden. Droppformad bukett är den som kostar mest för att det är mest jobb med den. Blommorna sticks i en massa så kallas "oasis" som är fastsatt i ett plasthandtag. man kan ha vilka blommor som helst i en sådan bukett, men personligen tycker jag rosor är finast och håller bäst. Rosor kommer ju i många olika storlekar, kvalitéter och färg. I juni skulle jag inte säga att det egentligen är nån prisskillnad mellan en röd och en vit ros i samma storlek och kvalitét, det är mest runt alla hjärtans dag som röda blommor skjuter i höjden.
lösbunden bukett är också ganska självklart vad det är. Oftast en kompakt"bullig" bukett där man inte satt blommorna i en hållare utan har bundit ihop dem mer som en vanlig bukett. Dock är det mera pill med en sådan bukett än en "vanlig" presentbukett därav ett högre pris. Men för 500 kr skulle jag säga att du får en helt okej brudbukett om du väljer denna sorten. Den kostar mer om du ska ha bara stora vita rosor i den men blandar du med några andra blommor borde 500 vara okej. jag gjorde en lösbunden bukett för några veckor sen som innehöll lila kallor, babyrosa rosor och några andra lila och rosa blommor+grönt och sen ett babyrosa band lindat om stjälkarna där man ska hålla buketten.Den kostade 500 och corsaget fick de på köpet.
uppåt i prisklass skulle jag inte säga att det finns nån begränsning;) Man kan ju göra en bukett med bara orkidéer som går på flera tusen om man vill det;)