• eli2009

Vänta med sex

Väldigt fint när man väntar, speciellt om båda är oskulder

• eli2009

Köpa grisen i säcken? tragiskt att tänka så:(

Hur vet du då att killen blir bra pappa? skaffa barn innan äkenskap? nåjaaa...folk gör som de känner för.

• eli2009

nej, ironi mot förra inlägg.

SelMseh skrev 2009-08-13 00:45:53 följande:
    Eli2009: Menar du att man inte vet om killen blir en bra pappa om man väntar med sex till efter bröllopet eller hur menar du? Klockan är mycket... :P
  • eli2009

Ja, det är en sak om man redan har legat med 50 personer, då är det lätt att man ser sex...som bara SEX, men en oskuld ser inte sex med vem som helst romantiskt. Utan hon/han har redan byggt upp en bild hur det kommer bli. Och vad kan vara mer romantikst att ha sex på bröllopnatten:P

Nåja, är man inte oskuld så har man missat upplevelsen, hur många av icke oskulder blir verkligen av med oskulden med någon dem ÄLSKAR?

Flesta tjejer blir tyvärr av med oskulden vid 14-17 års ålder och jag tror knappt dem upplevde de fina med sexet i början...

• eli2009

OBS, det gäller ej alla..känner flera som blev av med oskulden innan äkenskap med var äldre vid tillfället.

eli2009 skrev 2009-08-13 11:31:19 följande:
    Ja, det är en sak om man redan har legat med 50 personer, då är det lätt att man ser sex...som bara SEX, men en oskuld ser inte sex med vem som helst romantiskt. Utan hon/han har redan byggt upp en bild hur det kommer bli. Och vad kan vara mer romantikst att ha sex på bröllopnatten:PNåja, är man inte oskuld så har man missat upplevelsen, hur många av icke oskulder blir verkligen av med oskulden med någon dem ÄLSKAR?Flesta tjejer blir tyvärr av med oskulden vid 14-17 års ålder och jag tror knappt dem upplevde de fina med sexet i början...
  • eli2009

Du är välkommen att gifta dig flera gånger inför Gud om du så vill:)

annanilsson78 skrev 2009-08-13 12:04:42 följande:
    Det handlar ju om vad man har i sitt bagage innan man träffar en kille/tjej, och innan man bestämmer sig för att gifta sig.Alltså om man är troende, annan kultur eller bara har den övertygelsen...För mig fanns det inte ens att vänta, hade inte ens tänkt i de banorna! Och ingen jag känner tänker så.Det är säkert lika svårt att förstå för er som vill vänta hur vi andra inte vill vänta och tvärtom:)Och enligt min präst så var jag välkommen att gifta mig inför gud trots att vi bevisligen "gjort" det eftersom vi har en snart 2 årig son... Sen hurivida andra tycker kan jag inte svara på men gift blev jag iallafall!
  • eli2009

Good for you:)

Håller med dig:)

SelMseh skrev 2009-08-14 00:10:55 följande:
    Jag och min fästmö har aldrig haft sex, inte med någon, och kommer inte att ha det innan vår bröllopsnatt. Det kommer säkert inte vara den bästa stunden i våra liv men den kommer garanterat bli minnesvärd, kanske något man i framtiden kommer att se tillbaka och skratta åt. Men att få dela sin kropp med endast en person i hela livet ser jag som en förmån. När man inte haft sex och "prövat" sig fram så har man ju ingenting att jämföra med och det är ju det som är så fantastikst tycker jag. Att få pröva sig fram med den första man har sex med och se hur det utvecklas från att inte vara så klockrent till att bli hur bra som helst det kommer bli spännande och fantastiskt. londontjejen: Jag ser hellre att man jobbar med att utvecklas i sitt sexliv när man är gift och kan ge sig själv utan att ens tänka tanken att detta av någon anledning inte är den sista jag delar med mig av till. Men det är bara min tanke och det beror ju helt på hur man ser på sex också.
Svar på tråden Vänta med sex