• SelMseh

Vänta med sex

Tänkte kolla lite vad ni här på BT har för åsikter om att vänta med sex tills efter bröllopet...

Finns det några här på BT som valt att vänta?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 23:56
    Alltså, finns det några här på BT som inte haft sex innan bröllopsnatten?

• Svar på tråden Vänta med sex
  • SelMseh

Eli2009:
    Menar du att man inte vet om killen blir en bra pappa om man väntar med sex till efter bröllopet eller hur menar du? Klockan är mycket... :P

• SelMseh

Den handlar om att man bara varit med sin blivande eller sin nuvarande man eller fru så det är inte riktigt samma sak som att vänta till att man gift sig...

• SelMseh

Jag och min fästmö har aldrig haft sex, inte med någon, och kommer inte att ha det innan vår bröllopsnatt. Det kommer säkert inte vara den bästa stunden i våra liv men den kommer garanterat bli minnesvärd, kanske något man i framtiden kommer att se tillbaka och skratta åt. Men att få dela sin kropp med endast en person i hela livet ser jag som en förmån. När man inte haft sex och "prövat" sig fram så har man ju ingenting att jämföra med och det är ju det som är så fantastikst tycker jag. Att få pröva sig fram med den första man har sex med och se hur det utvecklas från att inte vara så klockrent till att bli hur bra som helst det kommer bli spännande och fantastiskt.

londontjejen: Jag ser hellre att man jobbar med att utvecklas i sitt sexliv när man är gift och kan ge sig själv utan att ens tänka tanken att detta av någon anledning inte är den sista jag delar med mig av till. Men det är bara min tanke och det beror ju helt på hur man ser på sex också.

• SelMseh

anne på grönnkulla: Så du menar att sex är en gåva som inte minskar i värde oavsett hur många man tidigare haft sex med?

Jag anser att när man har sex så ger man bort en bit av sig själv som man sedan aldrig kan ge vidare till någon annan. Så ju fler sexpartners desto mindre bitar att dela med sig av till sin blivande fru/man. Men som sagt, detta är bara mina åsikter.

• SelMseh
    Alexxxi skrev 2009-08-14 11:28:58 följande:
    Tycker det är häftigt att du har väntat Selmseh, nu vet jag inte om du är kille eller tjej. Men ni kommer ha ett underbart minne att dela du och din fästmö=)
    Jag är mot alla odds kille... :)
Svar på tråden Vänta med sex