Vänta med sex
Jag och min fästman har inte väntat till vi ska gifta oss, däremot väntade vi på varandra. Vi hade inte haft sex med någon annan, innan vi träffades. Vi ville både vänta på någon som vi verkligen var kär i. Nu är vi ju förlovade, så vi kommer inte ha sex med någon annan.
Jag tror att fördelarna med att vänta är att man, som med så allt annat när man flyttar ihop, kräver att man lär sig att vara lyhörd och kompromissa om det man tycker om. Man försöker sig fram, och vi har idag ett fantastiskt sexliv, även om det var lite blygsamt i början.
Fördelar med att inte vänta tror jag är att man kanske får testa sig fram med andra och lära sig mer om vad andra kan. Erfarenheter som man kan ta med sig till den man verkligen älskar senare.
Men personligen tror jag att riktigt bra sex kommer av sig själv om personerna är bekväma med varandra, älskar varandra, och är öppna för att lyssna på vad den andra vill/skulle vilja göra. Att en person är bra i sängen med en person, behöver inte betyda att den är det med någon annan, tror jag.