• CeKe

Vänta med sex

Jag håller för visso med er, men de par som ser det som respekt till varandra att vänta, har ju också all rätt till att se det som att det är av respekt..

Jag har verkligen inte väntat med sex, utan var rätt tidigt ute i tonåren. Inte ångrar jag nåt heller, utan mina tidigare erfarenheter av sex och förhållanden är ju en del av den person jag är idag. Och jag trivs med mig själv och vet vad jag vill ha och inte vill ha idag =)

JustMeAndMyLove skrev 2009-09-26 20:10:33 följande:
    Haha, nä jag kan inte heller se hur par är respektlösa mot varrandra på så sätt, tvärt om, intimitet kan väl bara vara av kärlek om det finns just respekt?
  • CeKe

Känner igen det där! Jag kunde ju knappt vänta tills jag fick det avklarat och trodde aldrig det skulle hända mig, men ändå var jag bara 15 när jag förlorade oskulden... Och ja, håller med dig om att jag så här på äldre dar kan tycka att det skulle ha varit finare om det var ngn jag haft ett förhållande med. Men samtidigt är det ändå ett rätt roligt minne, på det sätt det blev =)

JustMeAndMyLove skrev 2009-09-26 21:49:53 följande:
    Själv ångrar jag mycket av tonårens sexhets :/ Inget jag mår dåligt över men jag hade velat kunna haft först agången med någon jag haft ett förhållande med och älskat.. I min krets var det mer nått som "måste göras". Men som du säger, det gör än till den man är också och det ångrar jag inte ;)
  • CeKe

Absolut inte! Jag tänker att det inte går att "jämföra" de olika gångerna eller vad man nu ska kalla det. Första gången med min blivande va helt magisk, och det är ju för att det var just han och jag och, ja, att allt va så rätt =)

• CeKe

Jag vill bara säga att man inte behöver vara icke kristen för att tycka att det är ok med sex innan äktenskapet... Sen tänker jag att bibeln skrevs ju i en helt annan tid med andra möjligheter och seder än idag och att i alla fall jag förhåller mig till mycket av det som står i bibeln på ett lite mindre (eller kanske väldigt mycket mindre) bokstavligt sätt bland annat på grund av det. För mig är att vara kristen mitt egna förhållande till Gud och inte något som någon annan kan tycka och tänka om. För mig har det inte heller nåt att göra med hur ofta man går i kyrkan etc. Men det är min syn på det hela.. Håller med andra om att sex är en naturlig drift, liksom hunger, törst etc och nåt som absolut inte ska ses som en synd!

Stefan09 skrev 2009-09-27 09:38:29 följande:
    Först vill jag säga att jag har en stark attraktion till min fästmö men sex räknar jag nog som den minst viktiga delen i en relation ändå. Jag ser inte hur folk inte kan förstå hur det handlar om respekt. Står det i Bibeln att det hör till enheten i äktenskapet så tror jag på det och vill lyda det så gott jag kan, varför synda när man kan låta bli? Jag kan förstå att ni som inte är kristna har en helt annan syn på saken och det är naturligt. De flesta har ju sexdebut vid 15-16 års ålder och är man verkligen mogen för det då? Sen tror jag att de flesta ändå inte vill ha sex bara för att ha det gjort utan för att det är något speciellt i en relation som man vill ge till en speciell person.
Svar på tråden Vänta med sex