• didis

Vänta med sex

Oj vad jag höll med om det där!

Konstigt att sex ska vara så laddat fortfarande. De flesta andra naturliga kroppsliga behov anses det skadligt (eller, som med mat, sjukligt)att förneka sig men att avstå från sex anser nästan lite - heroiskt.

Det är helt ok för min del om folk trivs med det men jag tycker det vore synd om det blev till en norm. Mer sex till folket!!

Tooticki skrev 2009-08-25 14:22:02 följande:
    Jag hade aldrig kunnat tänka mig att vänta med sex, sex har varit en del av mitt liv i många år och jag är dessutom en av dessa (ovanliga?) personer som haft sex sen mitten av tonåren och fortfarande inte upplevt ett enda tillfälle som jag ångrat/inte uppskattat! När jag var i övre tonåren hade jag mitt första längre förhållande, det varade i två år och efter ca 1 år började jag känna att jag bundit mig för snabbt. Jag var inte redo att leva i en parrelation med utsikten att den skulle vara för alltid. Varför? Jag tyckte att jag inte upplevt tillräckligt mycket som singel, bland annat sex i olika former. När vi gjorde slut var jag singel i två år och då fick jag många härliga erfarenheter som jag inte skulle vilja vara utan. Idag är jag gift och mycket lycklig och liknande tankar har inte kommit till mig och jag tror inte de kommer göra det.Jag tror att vi är olika som individer, för mig är driften att ha sex väldigt stark. Det innebär att jag kan längta mycket efter sex utan att ha en speciell person att dela det med. För vissa personer är sex en romantisk grej som man bara delar med en person och då förstår jag att mitt sätt att se på det känns främmande.Det viktigaste tror jag är att man inte förväntar sig att sex är något som kommer av sig självt om man älskar varandra, det kräver kommunikation, öppenhet och förståelse. Sen finns det ju den aspekten att även om man älskar en person så kan faktiskt attraktion saknas, detta är också en viktig del. Därför tror jag att OM man väljer att vänta så är det positivt om man tycker att det är svårt för det tyder på att man faktiskt åtrår den andra personen. Går det för lätt så kanske attraktionen saknas i den relationen.. Bara mina små funderingar så här på eftermiddagen!
  • didis

Så för att sammanfatta flera sidors debatt:

det finns ett fåtal i den här tråden, för det mesta kristna med dragning åt det mer konservativa hållet, som vill vänta med sex därför att gud har sagt så. Det är mer imponerande när män väntar med sex än när kvinnor gör det men trots det är de lika kåta. Sex är kopplat till synd och skam men bara om man inte är gift.

De flesta andra ser sex som en naturlig del av livet som det är synd (sic!) att avstå ifrån och anser det tveksamt om en eventuell gud överhuvudtaget har något med sex att göra. De ser inte sex som en gåva utan mer som en win-win-situation och förstår inte varför man ska avstå från någon som inte är skadligt utan bara skönt.

Eller??

• didis

Alltså nu börjar det likna väl mycket barndomens "luften är fri, luften är fri"!

Men men, nu fortsätter i vilket fall inte jag tillsvidare, tyvärr ska jag inte ha sex utan gå på galleri med svärmor.

Alexxxi skrev 2009-09-28 17:55:57 följande:
    Läs inte det som inte faller dig i smaken då
  • didis

Jag har saknat dig, Hammerman!

Hammerman skrev 2009-09-29 22:41:10 följande:
    Fjosok skrev 2009-09-29 22:06:33 följande:
    Utmärkt? Så fan heller. Hursomhelst: www.youtube.com/watch
  • didis

Det är ingen rättighet, det är inte heller mänsklig beröring eller att bli älskad för den man är. Men det är onekligen en viktig del av att leva ett gott liv. Liksom sex.

Men precis som folk kan leva eremitliv kan folk leva helt utan sex. Dock tror jag det är få som lever HELT utan sex dvs inte ens onanerar i sin ensamhet.

Men kanske är det så att man liksom vänjer sig av med sex? Om man ínte har någon rimlig möjlighet att ha sex (med andra) så kanske man stänger av de känslorna?

Fjosok skrev 2009-09-30 22:00:49 följande:
    Just det att man inte skulle kunna leva utan sex? Som om sex vore lika viktigt som mat eller vatten? Sex är inte heller en mänsklig rättighet, vilket fler och fler verkar tycka idag.Nä, avdramatisera sex och om man (som jag) måste leva utan får man väl acceptera det och leva gott ändå?Eller har jag fel?
  • didis

Fjosok: man definierar själv vad "gott liv" innebär och ett gott liv önskar jag dig verkligen!

Inte enligt min egen definition (för det livet vill du nog inte leva antar jag) utan efter din egen. Sedan må det innefatta sex eller inte.

• didis

Jag tror du är något på spåren där...

Aleta skrev 2009-10-01 16:10:39 följande:
    Stefan09 jag såg också att du hade varit inne och fnissat i tråden om att undersöka brösten för att upptäcka eventuella knölar som skulle kunna vara bröstcancer.Kan det bero på att du är avhållsam och därför måste få utlopp för diverse sexuell frustration på annat sätt? Kanske hela din internettillvaro bygger på att få andra lika irriterade och rastlösa som du (kanske) känner dig?Om du nu blir arg och vill kommentera det här inlägget, så återigen, glöm inte att använda citatknappen, tack.
  • didis

Efter mycket diskussioner med vänner (och helt ovetenskapligt!)tycker de flesta kvinnor att själv penetrationen är rätt överskattad. Skön, visst men om det bara blir penetration tycker nog de flesta kvinnor att det var en rätt kass älskare

Det är nog mest män som tror (eller hoppas) att just det momentet av samlaget är så fantastiskt och att kvinnor måste använda snoppsubstitut för att få orgasm när de onanerar själva.

Nu kände jag att det blev en ganska teknisk vinkel på det här inlägget....

Bobou skrev 2009-10-02 14:39:33 följande:
    Nu är det här lite gammalt i tråden, men jag tänkte när jag gick och la mig att någon annan skulle räta ut missförståndet... (enligt vad jag förmodar)Jag tror att det som Aleta och JustMe menade var att det absolut inte är så att alla tjejer har penetrerande självsex när de onanerar, inte att tjejer inte onanerar! Det stämmer med vad JustMe säger om att porrfilmer inte riktigt återger verkligheten på den punkten...
Svar på tråden Vänta med sex