Vänta med sex
Oj vad jag höll med om det där!
Konstigt att sex ska vara så laddat fortfarande. De flesta andra naturliga kroppsliga behov anses det skadligt (eller, som med mat, sjukligt)att förneka sig men att avstå från sex anser nästan lite - heroiskt.
Det är helt ok för min del om folk trivs med det men jag tycker det vore synd om det blev till en norm. Mer sex till folket!!
Tooticki skrev 2009-08-25 14:22:02 följande:
Jag hade aldrig kunnat tänka mig att vänta med sex, sex har varit en del av mitt liv i många år och jag är dessutom en av dessa (ovanliga?) personer som haft sex sen mitten av tonåren och fortfarande inte upplevt ett enda tillfälle som jag ångrat/inte uppskattat! När jag var i övre tonåren hade jag mitt första längre förhållande, det varade i två år och efter ca 1 år började jag känna att jag bundit mig för snabbt. Jag var inte redo att leva i en parrelation med utsikten att den skulle vara för alltid. Varför? Jag tyckte att jag inte upplevt tillräckligt mycket som singel, bland annat sex i olika former. När vi gjorde slut var jag singel i två år och då fick jag många härliga erfarenheter som jag inte skulle vilja vara utan. Idag är jag gift och mycket lycklig och liknande tankar har inte kommit till mig och jag tror inte de kommer göra det.Jag tror att vi är olika som individer, för mig är driften att ha sex väldigt stark. Det innebär att jag kan längta mycket efter sex utan att ha en speciell person att dela det med. För vissa personer är sex en romantisk grej som man bara delar med en person och då förstår jag att mitt sätt att se på det känns främmande.Det viktigaste tror jag är att man inte förväntar sig att sex är något som kommer av sig självt om man älskar varandra, det kräver kommunikation, öppenhet och förståelse. Sen finns det ju den aspekten att även om man älskar en person så kan faktiskt attraktion saknas, detta är också en viktig del. Därför tror jag att OM man väljer att vänta så är det positivt om man tycker att det är svårt för det tyder på att man faktiskt åtrår den andra personen. Går det för lätt så kanske attraktionen saknas i den relationen.. Bara mina små funderingar så här på eftermiddagen!