Lizzie och Andrew skrev 2009-09-30 11:34:51 följande:
Men även en som inte tror på Gud och har den övertygelsen kan väl hålla med om att sex utanför äktenskap komplicerar förhållandet. Jag har svårt att förstå de som klarar av att gå från en man till en annan och ha sex och vara helt oberörd av det. Jag menar att ge av sig själv på det sättet till flera måste ju påverka en på nått sätt.
Så är det faktiskt inte alls. Jag menar inte det här för att vara dryg eller elak på nåt sätt, men jag tror att man riskerar att bli väldigt besviken om man målat upp sex som en så totalt världsomvälvande grej. Vad exakt är det du föreställer kommer ändras mellan er och inom dig efter sexet, egentligen? Visst är första gången en upplevelse men det finns något fint och värdefullt i mognad och erfarenhet också.
Jag är inte en sämre väninna till min nuvarande bästa vän än vad jag var till min bästis från skoltiden. Man blir inte förstörd av många relationer och jag är inte mindre förtrolig med nuvarande vänner för att jag redan delat personliga tankar med andra tidigare i livet. Visst, sex blir kanske mindre värt om man har nya varje helg och jag tror inte att Paris Hilton uppskattar bästisaspiranterna från "Paris Hilton's new BFF" lika mycket som du och jag uppskattar våra vänner. Men skiljelinjen går inte mellan 0 och 1 utan någon helt annanstans, både i vänskap, kärlek och sex.