• Alexxxi

Vänta med sex

Man gör det som känns bäst för en själv. Alla har sina egna åsikter om huruvida det skulle kännas att ha sex på bröllopsnatten för första gången eller ha det innan.

Vill ni vänta så vänta.

Ni som tycker detta låter knasigt att "varför vänta, då vet man inte om man passar ihop i sängen". Man kan faktiskt diskutera med sin partner vad man gillar och ogillar. Det handlar inte om att bara hoppa i säng och hålla på som kaniner.

Sex ska också va nån fint som två människor delar med varann oavsett om man är oskuld eller haft 100 partner.
    Så ja, det är fint att vänta.

Men detta är ju bara vad jag tycker=)

• Alexxxi

Bride in the city skrev 2009-08-13 09:55:34 följande:

Det är klart man kan men om man inte haft en mans kön i sig kanske man inte kan fantisera kring det och prata hur han ska göra? Och varför skulle det inte handla om att hoppa i säng och ha sex som kaniner? Sex är en drift. Sen om man vill omskriva det som något "fint" får man göra det, men sexets styrka kommer ur den djuriska driften att para sig, inte ur något romantiskt.
    Hehehe nää jag håller faktiskt inte med dig Bride in the City, alla har olika syn på sex.

Att man sätter på varann som djur är en helt annan femma!
    För den som är oskuld vet inte hur det känns, som du sa men det betyder ändå inte att man INTE kan diskutera det, sen finns det andra grejjer att göra istället för att gå hela vägen.

Så jag tror inte man är helt efter ändå även om jag inte vet exakt hur det känns.
  • Alexxxi

Bride in the city skrev 2009-08-13 10:21:12 följande:

Jag vill först klargöra att jag har inga synpunkter på dem som förblir oskulder. Min vinkling är sexets komplexitet och att det är dumt att inte förstå det innan man gifter sig och kanske binder sig för livet. tt snacka om att folk håller på som kaniner visar för mig att man nog inte förstått alla aspekter av ett sexuellt samliv, att man kanske känner sig lite obekväm vid de mer djuriska sidorna. Istället för att erkänna det uttalar man sig föraktfullt om andras sexliv på det viset du gör. Vi kan tycka att det är ett lustigt uttryck, ja sex som kaniner, jag tycker du med uttrycket tyvärr gör gällande något negativt om andra som faktiskt har sex. Hur du vill ha sex är självklart din ensak, men måste andras sexliv därför kallas för att de har sex som kaniner? Det är stor skillnad på att göra andra grejer och gå hela vägen. Det är en sak att uppleva sex för egen del, en helt annan att t e x ha s k penetrativt sex med den ömsesidighet man måste uppnå. Ett s k regelrätt samlag är för många något väldigt svårt, kanske inte ens uppnåeligt. Därav alla sexspalter och människor med allehanda sexuella problem. Frågan är så mycket större än huruvida man ska ha samlag innan äktenskapet eller ej. Det brukar de flesta bli varse förr eller senare, oavsett när de startar sitt sexliv.
    Jag tror du har missförstått, jag har inget förakt för nåns sexuella lust, vad man gillar eller ogillar. Du tog förgivet att jag ogillar rough sex bara sådär. Bara för att jag sa "hålla på som kaniner".

Men det hör inte till saken ändå, hela min synpunkt kring detta handlar om att vänta eller inte. Att man har sex med 50 killar betyder ändå inte att man vet vad man gillar för det, ellerhur? Vissa har sex bara för att ha sex och tänker inte på det fina som ligger i det hela.

Thats it. Det handlar inte om nåt förakt eller nånting alls. Jag respekterar folks smak och tycke. Och än en gång du vet inte vad jag gillar bara för att jag uttryckte mig på ett vis.
  • Alexxxi
    Alexxxi skrev 2009-08-13 09:59:53 följande:
    Bride in the city skrev 2009-08-13 09:55:34 följande:
    Hehehe nää jag håller faktiskt inte med dig Bride in the City, alla har olika syn på sex.Att man sätter på varann som djur är en helt annan femma!För den som är oskuld vet inte hur det känns, som du sa men det betyder ändå inte att man INTE kan diskutera det, sen finns det andra grejjer att göra istället för att gå hela vägen.Så jag tror inte man är helt efter ändå även om man inte vet exakt hur det känns (ska det stå).
  • Alexxxi

Kunde inte sagt det bättre själv MrsPingla och Eli2009 =D

• Alexxxi

Tycker det är häftigt att du har väntat Selmseh, nu vet jag inte om du är kille eller tjej. Men ni kommer ha ett underbart minne att dela du och din fästmö=)

• Alexxxi

Stefan09 är ni båda oskuld?

Jag imponeras faktiskt av killar som lyckas vänta. Det är inte lätt att känna en sån lust för nån och inte kunna få utlopp för det tillsammans.

Jag tycker absolut inte ni gör fel, varken du eller TS.

Men hur vanligt är detta egentligen? Du säger att du är troende, men hur är det med dina kompisar? Har du vänner som tänker som du eller du känner inget s.k grupptryck att dem har sex men inte du?

Har svårt att uttrycka mig men hoppas du förstår vad jag menar.

Men jag är väldigt nyfiken måste jag säga och som sagt imponerad. Är du svensk?

• Alexxxi

Klart jag gör!!! Men det är inte lika vanligt att en KILLE väntar! Jag är tjej själv så jag vet om vi har mycket lust eller inte. Men i detta fall när det är en kille som skriver så riktar jag mitt snack mot killar och inte tjejer!

feministbrud skrev 2009-09-28 11:21:11 följande:
    Imponeras du inte över tjejer som lyckas vänta? Eller tror du att tjejer har mindre lust?
  • Alexxxi

Intressant! =) Jag håller med dig helt, tror också att det är svårare för en kille än en tjej att hålla sig.

Är det nånting du kommer förvänta dig av dina barn sen eller dem är helt och hållet fria att ha sex om dem vill? Klart du kommer lära dem att gå efter den kristna tron men kommer du vara väldigt hård med sånt?

Stefan09 skrev 2009-09-28 12:02:28 följande:
    Jag tror inte att jag eller någon kan lova att vara evigt trogen men om du skulle läsa vidare så sa jag också att man kan göra så gott man kan för att försöka, det uppstår skilsmässor av en anledning och det är när man inte är realistisk tror jag.Ja vi är båda oskulder Alexxi. De flesta av mina kompisar är ju kristna med där finns båda läger av om 90% av dem väntar så finns det ju också kristna som inte väntar också. Så jag känner inget direkt grupptryck utan snarare motivation hos mina kompisar. Det viktiga är ju inte när man har sex utan att det är med den man älskar och när man är mogen för det. Jag tror rent allmänt att det är svårare för en kille att vänta än en tjej.
  • Alexxxi

Mycket klokt=) Jag är själv kristen och uppvuxen med den strikta kristna tron, då vi är libaneser är det väldigt vanligt. Det va därför jag undrade ifall du va svensk eftersom det är sååååå ovanligt här.

I slutändan är allt upp till var och en=)

Stefan09 skrev 2009-09-28 12:19:15 följande:
    Alexxi: Jag kommer som du säger uppfostra mina barn efter den kristna tron ja oavsett om de hamnar i en frikyrka eller svenska kyrkan. Men i slutändan måste de själva välja vad de står för, en tro är alltid en tro eftersom man inte kan veta utan bara var övertygad. Just därför är det en så stark koppling till Gud. Det är svårare att tro än att veta. Sen när det kommer till sex kommer jag att informera dem om vad det handlar om men också vad vi som föräldrar vill och till sist deras egen vilja i frågan. Jag vill föra en öppen dialog utan skamkänslor.
Svar på tråden Vänta med sex