Inlägg från: JustMeAndMyLove |Visa alla inlägg
  • JustMeAndMyLove

Vänta med sex

Själv har man aldrig blivit ihop med någon förens efter man haft sex med personen. Men sen växte jag upp bland vänner som inte gjorde annat än hade sex, prata sex osv.
    Ångrar mig ofta, tror inte ag skulle väntat på att gifta mig, men hade velat haft en speciell första gång..

• JustMeAndMyLove

Tycker det är synd att det anses vara kvnnligt/fegt att inte ha sex som kille. Har en vän som är man som väntar på den rätta, han bestämde sig redan som 18åring att han inte ville ha sex, bara för att ha sex.
    När det kom fram på gymnasiet blev han rätt retad, men han var tack och lov stark och lät det inte komma åt honom.

Tycker alltid det är starkt att följa sina övertygelser, speciellt om man möter motstånd.

SelMseh skrev 2009-08-15 23:47:40 följande:
    Jag är mot alla odds kille... :)
  • JustMeAndMyLove

Haha, nä jag kan inte heller se hur par är respektlösa mot varrandra på så sätt, tvärt om, intimitet kan väl bara vara av kärlek om det finns just respekt?

feministbrud skrev 2009-09-26 17:56:51 följande:
    Respekten till gud lägger jag mig inte i, men vad har respekten till varandra att göra med att man väntar? Är det inte respektfullt att ligga med sin partner om denna är kåt och vill (och man vill själv)? Jag kan inte se varför det skulle vara respektlöst.
  • JustMeAndMyLove

Absolut, om en eller två vill vänta så respekterar man ju dennes vilja och önskan, det är a-o i ett förhållande.
    Själv ångrar jag mycket av tonårens sexhets :/ Inget jag mår dåligt över men jag hade velat kunna haft först agången med någon jag haft ett förhållande med och älskat.. I min krets var det mer nått som "måste göras".
    Men som du säger, det gör än till den man är också och det ångrar jag inte ;)

CeKe skrev 2009-09-26 21:47:21 följande:
    Jag håller för visso med er, men de par som ser det som respekt till varandra att vänta, har ju också all rätt till att se det som att det är av respekt..Jag har verkligen inte väntat med sex, utan var rätt tidigt ute i tonåren. Inte ångrar jag nåt heller, utan mina tidigare erfarenheter av sex och förhållanden är ju en del av den person jag är idag. Och jag trivs med mig själv och vet vad jag vill ha och inte vill ha idag =)
  • JustMeAndMyLove

Hehe, ja det ger ju minnen med alla situationer :p
    Men jag var faktiskt 19 när jag förlorade oskulden med en kille, iiinte så lyckat, hahaha, insåg att jag verkligen verkligen var gay :p
    Med en tjej var jag 14 och full, hade ju vart kul att ha varit kär också men men, man var ju som sagt 14, hehe

Men egentligen, inte gör det det mindre speciellt första gången man var med den man älskar nu ;)

CeKe skrev 2009-09-26 21:54:44 följande:
    Känner igen det där! Jag kunde ju knappt vänta tills jag fick det avklarat och trodde aldrig det skulle hända mig, men ändå var jag bara 15 när jag förlorade oskulden... Och ja, håller med dig om att jag så här på äldre dar kan tycka att det skulle ha varit finare om det var ngn jag haft ett förhållande med. Men samtidigt är det ändå ett rätt roligt minne, på det sätt det blev =)
  • JustMeAndMyLove

Precis, samma här!
    Haha nä jag har fått frågan av mitt ex om vem som "är bäst". Går ju inte att svara på, inte en chans. Korkad fråga tyckte mest jag.

Sen blir dte också bättre och bättre, ju mer man lär känna varran. Men jag tror inte på den här iden om att man "måste provköra bilen innan man köper den". Mycket märker man långt innan man har sex. Första kyssen, allmän kemi. När man pratar om sex. Jag viste långt innan jag och min nuvarade hade sex att det skulle bli magiskt ;)
    men samtidigt, hade vi inte haft ett fungerande sexliv hade nog förhållandet inte funkat heller. För mig är det en viktig del i livet. Tänker på rowan's upplevelse. Man kan inte lära sig eller tvinga fram bra sex.. Det funkar inte.

CeKe skrev 2009-09-26 22:07:45 följande:
    Absolut inte! Jag tänker att det inte går att "jämföra" de olika gångerna eller vad man nu ska kalla det. Första gången med min blivande va helt magisk, och det är ju för att det var just han och jag och, ja, att allt va så rätt =)
  • JustMeAndMyLove

Who! Jag blev nästan svettig av att läsa det där! Det är krut i dig än ser jag ;)

passionsblomman skrev 2009-09-28 19:08:40 följande:
    Utifrån det borde ingen ha svarat eller noterat dig överhuvudtaget på det här forumet. Jag inväntar dagen då du ber om ursäkt för ditt klampande i flera av mina favorittrådar. Du har klivit långt över alla gränser på flera håll, så ta du och samla guld i resten av ditt liv.Det är omöjligt att inte misstänka att du är två personer där den ena ta mig fasen inte har en aning om vad den andre skriver.Din entré på det här forumet har knappast skett med vare sig respekt eller ödmjukhet eller ens baskunskaper i hur man använder citatfunktionen för att göra sig tydlig och förstådd. Du ger folk öknamn och buntar ihop alla i olika trådar med egna etiketter och förutfattade meningar och antaganden.du presenterar dina egna åskter som varande sanning eller fakta och när du får svar på tal gnäggar du ord som "chilla" och säger nedåtande åt andra att lugna ner sig eller föralldel tänka på sex...Du behöver nog inte vara rädd att vara likadn som någon här, du framstår som rätt ensam i ditt slag (tack och lov) Huga!
  • JustMeAndMyLove

Dina personangrepp skall ges undantag då?
    Eller var tänkte du dra gränsen?

Stefan09 skrev 2009-09-28 22:56:33 följande:
    Man borde kanske själv bli moderator på denna tråden för att få lite vettigt innehåll som inte handlar om personangrepp utan om ämnet?Uppmaning till den som är moderator, RENSA! Man blir ju inte klok på vad ämnet är om man läser folks inlägg och det ska inte handla om att förklara sina åsikter utan att framför dem. Ingen bryr sig om sura kommentarer men alla gillar upplevelser.
  • JustMeAndMyLove

Nyfiken som jag är så undrar jag hur jag kunnat missa själva beskrivningen av bröllopsceremonin i bibeln? Kan du ge mig en hänvisning till vilket stycke det står i?

Stefan09 skrev 2009-09-28 23:59:32 följande:
    Eftersom Bibeln är sann så kan inte traditionerna den beskriver vara påhittade och visst får man ifrågasätta Bibeln men om man nu tror på den är inte ditt resonemang helt ok. Du kan inte utgå ifrån att Bibeln är skönlitterär för då hoppar du samtidigt på många kristna helt utan anledning? Tar jag Bibeln för sann är det upp till mig lika mycket som det är för er att elda upp den. Ni kan inte tro båda på Gud och mammon. För MIG är äktenskapet instiftat av Gud och endast HAN gör det giltigt inte våra traditioner utan instiftelseorden. Jag vill ju lyda Bibeln så gott jag kan lika mycket som ni verkar vilja synda så gott ni kan.
  • JustMeAndMyLove

Känner mig jättedum nu men ...
    Kan du ge mig bibelns definition på ordet "gift"?
    För nu läste jag bara att man ska gifta sig om man vill ha sex. Men inte vad giftermålet innebär eller när man ingår det eller HUR man ingår det, vilket var min fråga. Hur alltså, inte varför.

Stefan09 skrev 2009-09-29 00:06:41 följande:
    1 Kor 7:8-98 Till de ogifta och änkorna säger jag att det är bäst för dem om de förblir som jag*. 9 Men om de inte kan leva avhållsamt skall de gifta sig, eftersom det är bättre att gifta sig än att vara upptänd av begär. *ogiftVill ni ha det ännu tydligare? Fråga Gud!
Svar på tråden Vänta med sex