• SelMseh

Vänta med sex

Tänkte kolla lite vad ni här på BT har för åsikter om att vänta med sex tills efter bröllopet...

Finns det några här på BT som valt att vänta?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 23:56
    Alltså, finns det några här på BT som inte haft sex innan bröllopsnatten?

• Svar på tråden Vänta med sex
  • Alexxxi

Nej precis, det va inte till shakynose utan till stefan09 som mitt inlägg gick till.

Bobou skrev 2009-09-28 17:59:49 följande:
    Nej, okej. Jag vet inte vilket syftet var med ditt inlägg, men jag trodde att syftet var att återgå till ämnet och svara på bl.a. shakynoses frågor. I så fall uppfyllde inte ditt inlägg det syftet, och jag ville förklara varför. Jag ber om ursäkt för att jag missuppfattat dig.
  • feministbrud

Då kanske du skulle låtit bli att svara på något av mina inlägg eftersom inget av dem innehöll något av kvalitet?

Sorry, kunde inte låta bli öppet mål

Stefan09 skrev 2009-09-28 18:07:05 följande:
    Precis man måste inte svara på allt bara för att verka smart, det blir oftast tvärtom när man ändå inte har vettiga argument. Satsa istället på kvalitet. Ska vi kanske avgöra om detta handlar om en debatt eller en diskussion? I en debatt säger man inte emot varandra utan klargör bara sina egna argument medan man i en diskussion försöker vinna till sin egen fördel.
  • JustMeAndMyLove

Who! Jag blev nästan svettig av att läsa det där! Det är krut i dig än ser jag ;)

passionsblomman skrev 2009-09-28 19:08:40 följande:
    Utifrån det borde ingen ha svarat eller noterat dig överhuvudtaget på det här forumet. Jag inväntar dagen då du ber om ursäkt för ditt klampande i flera av mina favorittrådar. Du har klivit långt över alla gränser på flera håll, så ta du och samla guld i resten av ditt liv.Det är omöjligt att inte misstänka att du är två personer där den ena ta mig fasen inte har en aning om vad den andre skriver.Din entré på det här forumet har knappast skett med vare sig respekt eller ödmjukhet eller ens baskunskaper i hur man använder citatfunktionen för att göra sig tydlig och förstådd. Du ger folk öknamn och buntar ihop alla i olika trådar med egna etiketter och förutfattade meningar och antaganden.du presenterar dina egna åskter som varande sanning eller fakta och när du får svar på tal gnäggar du ord som "chilla" och säger nedåtande åt andra att lugna ner sig eller föralldel tänka på sex...Du behöver nog inte vara rädd att vara likadn som någon här, du framstår som rätt ensam i ditt slag (tack och lov) Huga!
  • Stefan09

Man borde kanske själv bli moderator på denna tråden för att få lite vettigt innehåll som inte handlar om personangrepp utan om ämnet?

Uppmaning till den som är moderator, RENSA! Man blir ju inte klok på vad ämnet är om man läser folks inlägg och det ska inte handla om att förklara sina åsikter utan att framför dem. Ingen bryr sig om sura kommentarer men alla gillar upplevelser.

• Fjosok

Nästan så man skulle kasta ut frågan om alla vi som lever i celibat också gör fel då?

Rätt och fel i denna fråga är ju väldigt individuell ...

• JustMeAndMyLove

Dina personangrepp skall ges undantag då?
    Eller var tänkte du dra gränsen?

Stefan09 skrev 2009-09-28 22:56:33 följande:
    Man borde kanske själv bli moderator på denna tråden för att få lite vettigt innehåll som inte handlar om personangrepp utan om ämnet?Uppmaning till den som är moderator, RENSA! Man blir ju inte klok på vad ämnet är om man läser folks inlägg och det ska inte handla om att förklara sina åsikter utan att framför dem. Ingen bryr sig om sura kommentarer men alla gillar upplevelser.
  • Stefan09

Hur kan du leva i celibat om du är gift?

Ok nu ska vi klargöra vad som krävs för att göra ett personangrepp, ett angrepp och på en specifik person. Jag angrep stämningen och frånvaron av ämnet = angrepp men inget personangrepp. Så enkelt var det, lär er.

• Roisin Dubh

Återgå till sakfrågan, tack!

/Moderator

Hanna, Bröllopstorgets redaktion
  • Fjosok

Rosin: Det jag försökte med

Stefan: Är inte gift och kommer inte att gifta mig. Oavsett vad folk i den kristna världen tycker i frågan :)

• Stefan09

Jag förstår tyvärr inte vad du menar? Skulle kristna ha större auktoritet än ateister?

Fjosok skrev 2009-09-28 23:23:52 följande:
    Stefan: Är inte gift och kommer inte att gifta mig. Oavsett vad folk i den kristna världen tycker i frågan :)
Svar på tråden Vänta med sex