Inlägg från: feministbrud |Visa alla inlägg
  • feministbrud

Vänta med sex

Taggna ner! Du skrev att du var mer imponerad av att killar kunde vänta. Det är att klumpa ihop, dvs att se folk som kollektiv. Det var du som anklagade mig för att inte se till indvider.

Och vad är det som får dig att tro att jag bara är ute för att provocera? Det är ganska grova anklagelser du kommer med!

Alexxxi skrev 2009-09-28 13:42:53 följande:
    Klumpa ihop? Vad snackar du om? Det e ju du som drar in tjejer! Jag snackar med Stefan09 och riktar mig mot honom endast!Du gillar bara provocera och letar upp minsta lilla grej att haka upp dig på!
  • feministbrud

Jag tror att du har fel, men eftersom du blir så arg på mig så kan vi lämna den diskussionen nu.

Och ja, du har anklagat mig för att provocera och gör så igen: "Jag anser dig som väldigt provocerande!"

Alexxxi skrev 2009-09-28 13:56:51 följande:
    Ja för det är det! Och det tror jag på till 110% att det är svårare för killar! Jag säger inte att tjejer har mindre lust absolut inte! Men jag tror ändå vi har lättare att hålla på oss.Tycka vad du vill feministbrud! Jag anser dig som väldigt provocerande! Detta är inte första gång vi inte delar uppfattning om saker och ting! Jag anklagade inte sig för nåt! Sa bara att JAG riktar mig mot Stefan09 som individ och inte snackar om traditioner eller kultur eller vad det nu va du drog upp innan.
  • feministbrud

Om du inte är arg kan du väl svara på frågan varför killar har svårare att vänta med sex, så ska jag bemöta detta.

Tycker du att jag provocerar nu så låt bli att svara.

Alexxxi skrev 2009-09-28 15:09:29 följande:
    Jag kan inte hjälpa ifall ni missförstått mina inlägg om ni har tagit det jag skrivit på det viset Och jag är inte arg heller.
  • feministbrud

Tycker du att det är provocerande att jag ifrågasätter vad du skriver? Ursäkta, men jag trodde att detta var ett diskussionsforum.

Alexxxi skrev 2009-09-28 15:35:28 följande:
    Ärlighet? Att jag tycker hon har provocerande kommentarer är la upp till mig att tycka? Är det förbjudet att tycka vad man vill nu?Vill ni ta det som värsta stora anklagelsen så gör det! End of discussion! Jag tänker inte sitta här och skriva fram och tillbaka om såna här löjliga grejjer!
  • feministbrud

Stefan, lägg av nu!!!

Du skriver att vi ska chilla samtidigt som du slår fast "fakta" som du inte ens bemödar dig med att belägga samtidigt som ingen får ifrågasätta det. Genusforskning har definitivt med saken att göra.

Men då går jag väl på din linje och säger: Att män och kvinnor har lika svårt att vänta med sex är ett faktum och alla som inte inser det är provocerande!

Stefan09 skrev 2009-09-28 15:36:29 följande:
    Nu tycker jag det räcker med upprepningar det leder ju ingenstans ändå så chilla lite va. Jag håller med om att ni missförstår mycket här det är svårt att inte se. Ska vi försöka skriva lite ödmjuka inlägg istället för att blanda in genus forskning? Ingen har anklagat någon för något så tagga ner nu!Killar har helt enkelt svårare för att hålla på sig det är ett faktum även om alla har samma lust. Det är intressant att se skillnaderna mellan könen helt enkelt även om inte alla här håller med. Att skriva att någon har fel är helt korrekt väldigt provocerande.
  • feministbrud

Ok, det hör till saken: Varför skulle det vara skillnad för män och kvinnor att vänta med sex? Jag har inte fått svar på den frågan. Du slår fast att det är så utan att motivera. Jag ifrågasätter.

Stefan09 skrev 2009-09-28 15:50:29 följande:
    Nej det är du som ska hålla dig till ämnet istället för att små tjabba! Det är ingen som mår bra av det varken här eller någon annanstans! Försök att anpassa dig till debatten feministbrud!
  • feministbrud

Ok, jag är både otrevlig och provocerande när jag försöker debattera, men ingen kan tala om för mig varför. Jag ska nu skriva varför jag tycker att denna fråga är otroligt viktig:

Kvinnor och män har sexualdrift. Genom alla tider och i de flesta kulturer så är det mer accepterat att män är kåta och ligger med fler än sin fru. Som tur är har vi haft en sexuell revolution i västvärlden och kvinnor får nu njuta av sex både före äktenskapet och i det. MEN vi kan inte ta någonting för givet och det är många många människor som anser att män har en starkare sexdrift och har svårare att motstå. De mest extrema idéerna med burka vittnar om detta, men också oskuldsbaler i USA är tecken på samma sak: Kvinnor kan genom sin blotta uppenbarelse locka män i fällan.

Jag tror att detta är bullshit och jag tror att det är farligt om unga tjejer och killar tror på detta. Tjejer kan bli sprängkåta på killar och killar kan tycka att tjejer är avtändande, även om de ser bra ut. Det är individuellt och bör så vara. Tvingas vi in i roller som vi inte kan leva upp till kan det leda till mycket sorg och smärta.

Det är därför jag ifrågasätter er. Era åsikter provocerar mig.

• feministbrud

Hurra!

Bride in the city skrev 2009-09-28 16:07:20 följande:

Kallas walk-over. Säg som det är; män är rädda för att kvinnan ska bli gravid med någon annan man och ni vill inte betala för andra mäns barn. Det är ändå en sak jag personligen kan förstå och enligt uppskattningar föds det ju också en hel del barn med "annan far". Men jag tror inte man kan styra upp det genom att gifta sig med en oskuld. Män har nog fått för sig att kvinnor kan kontrollera sin drift bättre i samband med kvinnor nobbat dem, om jag ska vara lite elak. Men det ska man förstås inte vara. Elak, alltså. Får öva på det. Att romantisera sex anser jag vara en stor fallgrop i en relation och att göra stor sak av en kvinnans oskuld anser jag, som jag påpekat tidigare i denna tråd, vara något som förhindrar en vuxen relation.
  • feministbrud

Nähä, vad har jag sagt till dig förut som är så hemskt att du inte kan diskutera med mig?

Alexxxi skrev 2009-09-28 16:54:31 följande:
    Jag har inget emot att få mina uttalanden emotsatta! Men det är inte första gången feministbrud uttalar sig på detta vis mot mig.
  • feministbrud

Det påstod jag inte heller. Men så fort jag skrev något så talade du om för mig att jag var provocerande och än har du inte kunnat tala om varför, men vi släpper detta nu.

Alexxxi skrev 2009-09-28 17:18:53 följande:
    O my God! Jag har inte sagt att du är så hemsk att jag inte klarar av att du kommenterar. Vi har inte haft delad uppfattning om en annan diskussion där du är väldigt på precis som du va innan. Du kanske inte uppfattar dig själv som vissa av oss gjort. Det är allt! Jag säger inte att du är en hemsk person.
  • feministbrud

Då kanske du skulle låtit bli att svara på något av mina inlägg eftersom inget av dem innehöll något av kvalitet?

Sorry, kunde inte låta bli öppet mål

Stefan09 skrev 2009-09-28 18:07:05 följande:
    Precis man måste inte svara på allt bara för att verka smart, det blir oftast tvärtom när man ändå inte har vettiga argument. Satsa istället på kvalitet. Ska vi kanske avgöra om detta handlar om en debatt eller en diskussion? I en debatt säger man inte emot varandra utan klargör bara sina egna argument medan man i en diskussion försöker vinna till sin egen fördel.
  • feministbrud

Det tror jag också!

Aleta skrev 2009-09-30 21:56:04 följande:
    Jag undrar om inte många kulturer bara skulle må bra av att man avdramatiserade sex. I alla fall skulle många kvinnor få det bättre, tror jag faktiskt.
  • feministbrud

Fjosok, jag håller helt med om att sex inte är en mänsklig rättighet. Alltså kan man inte som rörelsehindrad inte kräva att få onanihjälp. Men det är en HELT annan diskussion som upprör många känslor skulle jag tro.

Men jag tror att det är otroligt viktigt. Dock kan nog ofrivillig celibat vara bättre än dåligt sexliv med någon man lever med.

• feministbrud

Hur kan man inte kalla petting för sex?

Jag har, nu när jag är äldre och visare, flyttat mitt förlora-oskulden-datum bakåt i tiden pga att jag tidigare hade en föreställning om att bli smekt till orgasm av en annan människa inte var sex.

• feministbrud

Prostituerade och änkor, skulle jag tro. Alternativt blivande prostituerade eller hedersmördade.

Flygande taxen skrev 2009-10-02 10:37:41 följande:

Jo... lite follow up på mitt tidigare inlägg.Om det bara är män som kan rena sig och därför ha sex före äktenskapet, vilka slags kvinnor är det då de har sex med?Ogifta kvinnor, faller direkt bort.Gifta kvinnor? Knappast.Horor??? Eller hur klassar då deras religion de kvinnor som dessa män är tillåtna att ha sex med?Eller måste muslimska män skaffa flickvänner ur andra religioner för att kunna ha sex före Ä.S.?Ja... nu drog det iväg rätt mycket OT, ursäkta...
  • feministbrud

Aha, så kan man ju förstås göra. Det är ju bäst för alla inblandade. Men är det inte otrolig synd att ha ett förhållande med en kristen?

Annelajan skrev 2009-10-02 10:42:51 följande:
    Flygande taxen skrev 2009-10-02 10:37:41 följande:
    ...och hon skulle väl kunna klassas som en "flickvän", skulle jag tro, och är från en annan religion- hon är kristen.
Svar på tråden Vänta med sex