OT, OT, sorry men kom bara att tänka på det här nu!
Såg ett avsnitt på Oprah där både man och kvinna var oskullder och väntat till bröllopsnatten.
Tyvärr visade det sig den natten att kvinnan inte kunde ha sex överhuvudtaget. (inte penetrerande sex då) Det var psykiskt, det slog läkare fast men det gick bara inte.
De hade sex en gång på 5 år, då kvinnan var sjuk och fått morphin och därför var rätt utslagen, och just den gången blev hon gravid, grät som en unge när jag hörde deras berättelse!
Det var nått med bäcken-musklerna och att hon inte kunde slappna av.
I therapi insåg hon att hennes mammas "sex-snack" kan ha orsakat det. För när hon var liten, ca 12 hade hennes mamma bestämt sig för att ta det stora snacket. Hon sa nått i stil med:
"Sex är det vidrigaste du kommer uppleva, det gör fruktansvärt ont men du måste ställa upp på det om din man kräver det, varje dag i resten av ditt från och med bröllopet. Det är kvinnans plikt."
Otroligt sorgligt att en kvinna får den synen på sex, jag kan bara inbilla mig vad hon gått igenom. Synd att hon förde det visare på sin dotter..
Den mannen trodde i alla fall att det faktum att han var oskuld och hade väntat gjorde att han kunde hålla sig trogen. Han viste ju liksom inte vad han gick miste om, hehe.
I tillägg så har jag en stor respekt för de som väntar, önskade att jag gjort det med, inte till bröllopet men väntat på att i alla fall vara kär/förälskad och i ett seriöst förhållande :)