Inlägg från: JustMeAndMyLove |Visa alla inlägg
  • JustMeAndMyLove

Vänta med sex

Nästan alla killar tror det.... sett för mycket porr tror jag är problemet.

Men andra borde se MER porr än de gör för man blir rätt less på klassikern:
    "HUR har ni sex"

Ska fan trycka en folder och dela ut till de som kläcker ur sig det på krogen ;) *ironisk*

Aleta skrev 2009-10-01 23:21:29 följande:
    Nej, det gör inte alla tjejer. Var har du fått det ifrån?
  • JustMeAndMyLove

HAHAHAHA
    Oj oj oj, när "könen umgås", den ska jag skriva upp!

Jo FAST sexuellt utnyttjande kan ju vara ta på brösten också, så har man då sex när man "umgås" med ett par bröst??? :P
    Och räknas då ett gynekologbesök som sex?! Och tillochmed när man får brösten undersökta?

För då har nog alla kvinnor sex utanför äktenskapet :O

(okej jag är lite skojfrisk nu men jag är trött) ;)

passionsblomman skrev 2009-10-01 23:27:26 följande:
    Ibland hör man ju uttrycket "idka könsumgänge" Det låter ju som att sex är när "könen umgås"( Ursäkta, men hur sjukt lät inte det nudå som Humle och Dumle ungefär...)Nej men seriöst, när man har umgänge med sitt eget och eller någon annans kön, då har man väl sex?Det måste ju finnas en definition åt det hållet, eftersom vi ju ställer människor till svars för sina handlingar i de fall där ena parten är ett offer. Då måste man ju kunna bena ut vad som är sexuellt utnyttjande och så vidare.
  • JustMeAndMyLove

Jag själv ser inte kyssar som sex, men många ser ju det som ett religöst no-no...

Stefan09 skrev 2009-10-01 23:30:59 följande:
    Fast oavsett vad som sägs så tror jag nog att tjejer onanerar minst lika mycket som killar, varför skulle det vara någon skillnad? Jag kan förstå att petting är sex men kyssar? Den var ny för mig! Hur definerar man sex då, kramar?
  • JustMeAndMyLove

Det var nytt för mig! Jag ser kramar som vänskapligt, kyssar känns mycket mer intimt

Stefan09 skrev 2009-10-01 23:38:31 följande:
    Är kyssar sex så är kramar mer sex!
  • JustMeAndMyLove

Fast det är ju okej i vissa förhållanden. Med både kyssar och sex utanför äktenskapet. (inte i mitt men jag är vän med en del som upplever det som att enbart känslor för en annan är otrohet)

Aleta skrev 2009-10-01 23:42:32 följande:
    Nu är det nog bäst att du börjar citera igen, eller skriva namnen på den du svarar. Här svarar du ju på två olika inlägg till två olika personer.Och nej, pussar är inte sex. Kyssar är väl inte heller direkt sex, men definitivt något som inte är OK att göra utanför sitt förhållande, så det är absolut en start på sex.Sex kan väl definieras som ett sinnestillstånd mer än en handling.
  • JustMeAndMyLove

Ush, ja men det är svårt, speciellt i den situatinen. Då är det ju nått man "känner av". Har själv aldrig känt mig obekväm med en undersökning (annat än att det inte är sådär jättekul).
    Men det händer ju, tyvärr.. Ush

passionsblomman skrev 2009-10-01 23:40:00 följande:
    Jamen visst är det viktigt att kunna reda ut det på något vis?! För nog fasen finns det gynekologer och andra läkare som begått övergrepp och nog LÄR man märka om en undersökning plötsligt inte är en vanlig undersökning längre?Fy vad obehagligt att ens tänka på!
  • JustMeAndMyLove

Men fy fan! Du borde ha anmält det så någon fått avgöra om han gick över gränsen! För det är faktiskt viktigt att en läkare vet var gränsen går. Han kanske aldrig menade det "så" men andra patienter lider säkert av samma misstro om han säger konstiga saker...
    Själv begär jag alltid kvinnlig gyn-läkare, men det beror på att jag helt enkelt inte skulle klara av att ha en manlig.

Aleta skrev 2009-10-01 23:46:57 följande:
    Usch, jag gick hos en när det var något knas med en tidig graviditet, han tog ultraljud, men sa så konstiga saker att jag absolut ville ha min man med nästa gång. Det gillade INTE gynekologen, men de saker som han sa var definitivt över gränsen. Jag tordes inte vara ensam med honom, men det var den enda tid jag kunde få snabbt.
  • JustMeAndMyLove

"vänta med sex" heter den.
    Diskussioner spretar ofta åt alla möjliga håll, det skulöle vara besvärligt att skapa en ny tråd för varje ämne.

Det berör väl mest "vad är sex" just nu men så blir det ofta

Stefan09 skrev 2009-10-01 23:51:19 följande:
    Har ni tänkt på vad tråden heter?
  • JustMeAndMyLove

Blir man oskuld igen när man gifter om sig?

Stefan09 skrev 2009-10-01 23:56:31 följande:
    En skilsmässa är ok om någon part har varit otrogen men inte den bästa lösningen direkt. Oskulden kan aldrig vara en gåva? Man börjar ju om på varje nytt äktenskap. Fast 50% är nog bättre än snittet!:)
  • JustMeAndMyLove

Hehe, jag har hört talas om det där. Ja vad ska man säga, förr kunde man bota sina synder genom att betala en slant och be några böner..

Heloise skrev 2009-10-02 00:04:47 följande:
    Jag känner iofs en tjej som genomgått någon form av rit som tagit bort all sex hon har haft och hon är numera oskuld igen, iaf i hennes kyrkas ögon. Perosnligen tycker jag att det är lite löjligt att tro att man kan tvätta bort ett 5årigt sexuellt förhållande.
  • JustMeAndMyLove

99,99% låter inte rimligt?
    Menar du att de inte är troende kristna?
    Vi har ju muslimer, kristna, judar. Själv är jag uppfostrad som kristen men med mycket influenser från Buddhismen. min pappa var med i en religös kristen sekt som bekämpar onda andra i människan.

Nä jag tror det är bra många fler än 99,99% som är troende...

Stefan09 skrev 2009-10-02 00:19:37 följande:
    Man är bara oskuld en gång men rent mentalt är man ju oskuld igen, inte för att just den delen spelar roll. Men varje relation är ju unik och gammalt är glömt. Har ni glömt att 99,99% av Sverige inte är troende?
  • JustMeAndMyLove

Fast muslimer har nog minst lika många seder och traditioner som de inte kan påvisa något stöd för i koranen som katoliker har.
    Och det finns ju så gott som lika många splittringar i Islam som i Kristendomen och det är ju de som är mest "fanatiska" som uppmärksammas även om större delen av muslimer lever efter Koranen så som de flesta lever efter bibeln, man ser det som en skrift som skrevs på en tid då det såg annorlunda ut än det gör idag.

shakynose skrev 2009-10-02 15:36:26 följande:
    Jo det är rätt så stor skillnad, en katolik ger inte samma auktoritet till Bibeln som en muslim ger till Koranen. Det är snarare så att protestanterna är noggrannare med att hänvisa till bibelord för att legitimera seder och bruk än vad katolikerna är. Mängden regler och påbud är nog egentligen densamma, men de protestantiska sederna ter sig kanske inte lika märkliga som de katolska eller muslimska eftersom de inte skiljer sig så mycket från vår kulturs "sekulära" regler och påbud.
  • JustMeAndMyLove

Många ser på bibeln som en skrifts om skrevs för 2000 år sedan och därför en skrift som är omöjlig att tolka och följa ordagrant.
    Är tex inte så mycket stenande i kristna länder numera eftersom man straffar människor som stjäl eller mördar (tex) på andra sätt än genom att stena dem till döds.

Vem tusan är näsan??

Stefan09 skrev 2009-10-02 19:02:59 följande:
    Jag är inte katolik utan protestant men jag håller inte med "näsan" om att vi är mer sekulariserade. Skulle man se Bibeln på ett annat sätt nu än då, varför?
  • JustMeAndMyLove

För oss lesbiska blir ju det verkligen ett problem för då är vi plötsligt förevigt oskuld, hehe
    Jag själv har väldigt svårt att deffinera sex, finns nog inget svar på när man har sex och när man inte har det om man är intim med varrandra. Det ä nog upp till var och än :)

jofmanytalents skrev 2009-10-03 21:12:10 följande:
    Jag har varit medlem en gång tidigare på BT, för ungefär fem-sex år sedan och den här diskussionen var uppe redan då. Vad de då kom fram till efter mycket stötande och blötande, var att många som inte haft sex med sin partner, under lång tid (månader, år) tillfredställt varandra sexuellt på alla sätt utom med penetrerande samlag och om så är fallet så undrar jag om man verkligen kan säga att man väntat med sex då? Det finns många inlägg här så ni kan ju redan ha diskuterat den här vinklingen och jag isåfall har missat det.
  • JustMeAndMyLove

Har inte sett någon i den här tråden som dömt någon annan för sina personliga åsikter?
    Jag själv tycker det är starkt att stå emot och vänta med sex om det är något som känns bra och rätt för personen.
    Samtidigt ser jag inget fel i att ha sex, även om jag tycker att den nya "sexkulturen" är överdriven och rätt skrämmande.

Sen den frågan om vad som är sex eller inte, det är bara en intressant frågeställning som är spännande att diskutera. Alla är olika och själv tycker jag det är intressant att få höra andras syn på saken.

Stefan09 skrev 2009-10-04 20:55:15 följande:
    Men varför ska man då surfa på en tunn våg? Sex är sex oavsett hur man definierar det, det är ju bara ett sätt att skapa en ursäkt på. Varför inte bara hålla sig ifrån det om man vill och ha massa sex om man vill. Det är lite konstigt att döma andra för så personliga åsikter!
  • JustMeAndMyLove

OT, OT, sorry men kom bara att tänka på det här nu!

Såg ett avsnitt på Oprah där både man och kvinna var oskullder och väntat till bröllopsnatten.
    Tyvärr visade det sig den natten att kvinnan inte kunde ha sex överhuvudtaget. (inte penetrerande sex då) Det var psykiskt, det slog läkare fast men det gick bara inte.
    De hade sex en gång på 5 år, då kvinnan var sjuk och fått morphin och därför var rätt utslagen, och just den gången blev hon gravid, grät som en unge när jag hörde deras berättelse!

Det var nått med bäcken-musklerna och att hon inte kunde slappna av.

I therapi insåg hon att hennes mammas "sex-snack" kan ha orsakat det. För när hon var liten, ca 12 hade hennes mamma bestämt sig för att ta det stora snacket. Hon sa nått i stil med:

"Sex är det vidrigaste du kommer uppleva, det gör fruktansvärt ont men du måste ställa upp på det om din man kräver det, varje dag i resten av ditt från och med bröllopet. Det är kvinnans plikt."

Otroligt sorgligt att en kvinna får den synen på sex, jag kan bara inbilla mig vad hon gått igenom. Synd att hon förde det visare på sin dotter..

Den mannen trodde i alla fall att det faktum att han var oskuld och hade väntat gjorde att han kunde hålla sig trogen. Han viste ju liksom inte vad han gick miste om, hehe.

I tillägg så har jag en stor respekt för de som väntar, önskade att jag gjort det med, inte till bröllopet men väntat på att i alla fall vara kär/förälskad och i ett seriöst förhållande :)

Svar på tråden Vänta med sex