• Stefan09

Vänta med sex

Fast muslimer eller judar är ju inte direkt kristna eller hur.
    Sverige är ett högst sekulariserat land därför är det inte mer än 0,1% kristna och jag vill poängtera att alla kristna är troende annars är man inte kristen alls.

Men sett till världen är det helt tvärtom, kristendomen är ju ändå världens största religion!

• Stefan09

Det är ju dubbelmoral? Kan han inte bara vara ärlig med att han syndar då? Alla gör vi fel ju.

Annelajan skrev 2009-10-02 08:55:17 följande:
    ...ytterligare ett "sidospår" men jag har en kvinnlig bekant som är tillsammans med en muslim, som i sin religion har en del stora NO-NO vad det gäller sexuellt umgänge...men han KAN och FÅR utföra alla dessa NO-NO så länge han utför en reningsritual i duschen efteråt...jag tycker att det är konstigt
  • Stefan09

Verkligheten, tyvärr.

Duchess skrev 2009-10-02 09:42:54 följande:
    0,1% - det var lite. Var har du fått den siffran ifrån?
    [/citat]

Lägg av va får man inte skriva generella svar eller ska jag citera hela tråden?
    Annelajan skrev 2009-10-02 09:43:44 följande:
    [citat]
    Det finns en ikon i varje inlägg som du kan klicka på för att citera det inlägget du svarar på- det blir lättare att veta VEM du svarar då.Nu vet inte jag om ditt inlägg var ett svar till.
    [/citat]

Hur kan ärlighet vara dubbelmoran enligt dig då?
    Annelajan skrev 2009-10-02 09:44:43 följande:
    [citat]
    Ja, jag ser det också som dubbelmoral.
    Man vill inte synda men alla är vi syndare oavsett eller hur. Det aldrig en fråga om man får synda! Ber man om förlåtelse är det glömt, oavsett om man har ljugit eller mördat någon. Allt kan förlåtas, kanske inte av människor men av Gud.
  • Stefan09

Citat funktionen fungerar sådär bra ser det ut som.

• Stefan09

Fast det vill man ju inte så varför skulle man göra det?

Annelajan skrev 2009-10-02 10:03:48 följande:
    Så en synd som man har bett om förlåtelse för kan man upprepa gång på gång, och bara fortsätta be om förlåtelse för?
    [/citat]

Se till fakta! Fakta för att hålla sig till verkligheten är att kristendom växer snabbare än islam gör. Vem har sagt att kristendomen är bäst, nu hittar du ju bara på, lite väl omoget kan man tycka. Skaffa ett bra resonemang istället.

Jag har INTE skrivit att det är ok att synda?! Sluta hitta på falska sanningar. Du skulle nog bli lika irriterad om jag ljög om vad du har skrivit.
    Aleta skrev 2009-10-02 10:08:08 följande:
    [citat]
    Enligt ditt sätt att resonera så är verkligen inte kristendomen störst!Om du räknar bort 99,99% av alla som räknas in i statistiken så blir kristendomen istället en försvinnande liten sekt.Dessutom kommer islam snart att gå om kristendomen utan att använda ditt räknesätt, så då kommer det ju att vara de som har rätt enligt ditt resonemang om att kristendomen är störst och därför bäst(?).Sedan kan du inte prata om dubbelmoral vad gäller inlägget om muslimer, du har ju precis skrivit att det är ok att synda bara man ber gud om förlåtelse. Den inställningen är inget vidare, det är bättre att låta bli att synda om man nu tror att något är synd. Speciellt om det gäller saker som även andra tycker är synd som att mörda och stjäla.
  • Stefan09

Då borde han kanske fundera lite mer på vad han gör...

Annelajan skrev 2009-10-02 10:15:27 följande:
    Fast det är ju vad mannen ifråga, som jag skrev om, gör...och säkerligen många andra i andra avseenden.
  • Stefan09

Fast vadå reningsritual? Beskriv den lite mer utförligt tack. Fast en reningsritual är inte samma sak som att be Gud om förlåtelse. En människa är inte Gud.

• Stefan09

Så han är alltså muslim då. Det är ganska viktigt att veta för att kunna svara på dina inlägg. Vilken gren av islam följer han då?

• Stefan09

Det var ju lite konstigt, borde det inte vara samma regler för alla.

Annelajan skrev 2009-10-02 10:33:49 följande:
    Flygande taxen skrev 2009-10-02 10:32:53 följande:Enligt honom så är det bara männen förunnat.
Svar på tråden Vänta med sex