• Stefan09

Vänta med sex

Ja och?

passionsblomman skrev 2009-10-02 10:56:46 följande:
    I inlägg 375 står det.
  • Stefan09

Fast det är ju rätt vanligt att det finns muslim-kristen par, jag ser inga problem med det, det är ju mer logiskt än ateist-kristen relation.

• Stefan09

Och det får du inte annars? Haha

• Stefan09

Muslimer har ju fler regler och påbud att följa än kristna. I alla religioner är det absolut viktigt att våga ifrågasätta och grunda sina tankar för att skapa en djup övertygelse. Jag tror tom att en ateist skulle hålla med om det.

• Stefan09

Jag trodde det var uppenbart, båda har en religion och tror på samma Gud.

Aleta skrev 2009-10-02 11:27:20 följande:
    Varför är det mer logiskt?
  • Stefan09

Jag syftade på att man har det största gemensamt. Så ja för mig är det iaf en förutsättning. För mig är religion viktigare än kultur.

• Stefan09

De som ni citerade såklart men ni citerade inte på riktigt utan angav bara siffror. Det är inget citat utan en länk.

Annelajan skrev 2009-10-02 11:35:59 följande:
    Vilken text vill du ha citerad och av vem
  • Stefan09

Glöm det om du inte vill så ska jag inte tvinga dig, uppenbarligen är det inget viktigt du vill ha sagt då.

• Stefan09

Jag är inte katolik utan protestant men jag håller inte med "näsan" om att vi är mer sekulariserade.

Panzerfaust skrev 2009-10-02 12:12:53 följande:
    Muslimer har inte fler regler, det är bara det att protestanter har sållat bort mycket av den gamla kyrkans regler, skillnaden på en praktiserande katolik och en muslim är inte stor när det kommer till mängden regler och påbud.
    Skulle man se Bibeln på ett annat sätt nu än då, varför?
  • Stefan09

Det betyder Gud är större och inte Gud är störst som många misstolkar det till.

Annelajan skrev 2009-10-02 20:15:10 följande:
    Vad betyder "Allah agbar" då?
  • Stefan09

Men varför ska man då surfa på en tunn våg? Sex är sex oavsett hur man definierar det, det är ju bara ett sätt att skapa en ursäkt på. Varför inte bara hålla sig ifrån det om man vill och ha massa sex om man vill. Det är lite konstigt att döma andra för så personliga åsikter!

• Stefan09

Fast är det så självklart, inte när man läser forumet här.

shakynose skrev 2009-10-04 21:00:23 följande:
    Ja nog är det upp till var och en att bestämma vad som är att ligga och inte. Och självklart skall ingen kunna berätta för någon annan när eller om den ska ligga heller.
  • Stefan09

Ja det spelar stor roll eftersom det är mycket större att säga större istället för stor. Gud har skapat hela världen och då är det ovärdigt att bara kalla Gud för stor.

Hammerman skrev 2009-10-03 09:51:26 följande:
    Absolut komparativ istället för superlativ, men ändrar det verkligen innebörden i någon egentlig mening?
  • Stefan09

Jag som tycker att folk verkar ganska eniga men jaha. Fast jag syftade ju på både åsikter och uttalade åsikter.

Svar på tråden Vänta med sex