Vänta med sex
Ja och?
Ja och?
Fast det är ju rätt vanligt att det finns muslim-kristen par, jag ser inga problem med det, det är ju mer logiskt än ateist-kristen relation.
Och det får du inte annars? Haha
Muslimer har ju fler regler och påbud att följa än kristna. I alla religioner är det absolut viktigt att våga ifrågasätta och grunda sina tankar för att skapa en djup övertygelse. Jag tror tom att en ateist skulle hålla med om det.
Jag trodde det var uppenbart, båda har en religion och tror på samma Gud.
Citera texten tack!
Jag syftade på att man har det största gemensamt. Så ja för mig är det iaf en förutsättning. För mig är religion viktigare än kultur.
De som ni citerade såklart men ni citerade inte på riktigt utan angav bara siffror. Det är inget citat utan en länk.
Glöm det om du inte vill så ska jag inte tvinga dig, uppenbarligen är det inget viktigt du vill ha sagt då.
Jag är inte katolik utan protestant men jag håller inte med "näsan" om att vi är mer sekulariserade.
Det betyder Gud är större och inte Gud är störst som många misstolkar det till.
Men varför ska man då surfa på en tunn våg? Sex är sex oavsett hur man definierar det, det är ju bara ett sätt att skapa en ursäkt på. Varför inte bara hålla sig ifrån det om man vill och ha massa sex om man vill. Det är lite konstigt att döma andra för så personliga åsikter!
Fast är det så självklart, inte när man läser forumet här.
Ja det spelar stor roll eftersom det är mycket större att säga större istället för stor. Gud har skapat hela världen och då är det ovärdigt att bara kalla Gud för stor.
Jag som tycker att folk verkar ganska eniga men jaha. Fast jag syftade ju på både åsikter och uttalade åsikter.
Shakynose: Inbjudningskort?