• AlaM

Ingångsmusik

Vi funderar på att ha modernt klassiskt piano som ingångsmusik och har hittat en låt som heter "I dream of you" och är skriven av Robin Spielberg. Vad tror ni om den? (Den finns i spotify)

Sen funderar vi också på hur det blir med brudföljet. Meningen är att tärna och marskalk ska gå in före oss när det är tyst. När de är framme så börjar musiken och vi går fram. Blir det konstigt att det är tyst när tärna och marskalk går fram?

• Svar på tråden Ingångsmusik
  • Eelin

ja ni kan ha precis vad ni vill=) nästan då... vi ska ha jeff buckelys låt halleluja på cello... men tyst när de går in tycker jag känns konstigt...ni kan ju välja en annan låt till dom.

• mammatilltvå

min m2b och hans best men går in och ställer sig där fram när kyrkklockorna slår. sen börjar musiken, och jag kommer in med brudnäbben framför mig som strör rosblad på golvet, och mina tärnor bakom mig.

• AlaM

Tanken är att värdparet först kommer typ välkomna, påminna om mobiler och berätta att vi inte vill ha några foton innan själva vigselakten.

Sen var från början tanken att tärna och marskalk skulle gå in till lite lugnare musik och sen vi till någon march. Men om vi själva ska ha en lugn låt känns det svårt att få en tydlig övergång att NU kommer själva brudparet (med brudnäbbar framför). Därav funderade vi på om det helt enkelt skulle vara tyst när de gick in. Får se om vi hittar nån bra lösning.

Mammatilltvå: Vi har också tänkt att brudnäbbarna ska strö rosblad men har inte bestämt oss om det ska vara på vägen in eller ut. Hur har ni tänkt där?

• mammatilltvå

ja visst är det svårt!

men kan de inte gå in till kyrkklockorna, som våra gör? värdparet kan ju prata innan dess...

vår dotter som ska vara brudnäbb är en helvild 4 åring, och hon kommer aldrig kunna sitta still och tyst hela vigseln om hon måste vänta på att få strö rosbladen till sist... så hon gör det på vägen in, och om hon vill, på vägen ut. beror lite på dagsformen också, haha.

AlaM skrev 2009-08-13 11:08:15 följande:
    Tanken är att värdparet först kommer typ välkomna, påminna om mobiler och berätta att vi inte vill ha några foton innan själva vigselakten.Sen var från början tanken att tärna och marskalk skulle gå in till lite lugnare musik och sen vi till någon march. Men om vi själva ska ha en lugn låt känns det svårt att få en tydlig övergång att NU kommer själva brudparet (med brudnäbbar framför). Därav funderade vi på om det helt enkelt skulle vara tyst när de gick in. Får se om vi hittar nån bra lösning.Mammatilltvå: Vi har också tänkt att brudnäbbarna ska strö rosblad men har inte bestämt oss om det ska vara på vägen in eller ut. Hur har ni tänkt där?
  • AlaM

Problemet är att vi gifter oss i en missionskyrka som inte har några kyrkklockor. Visst klämtar ju kyrkklockan i svenska kyrkan varje hel timme men det lär nog inte höras särskilt tydligt

• AlaM

Oj... Glömde. Med rosenblad tänkte vi först att det visst kunde vara fint att ha på vägen in men samtidigt skulle det kännas mysigt att de strör det på vägen ut när vi går ut som gift par för första gången. Sen kan det hända att vår yngsta brudnäbb, som är 4, kommer slänga även på vägen in och sen ha lekt bort alla rosblad innan vi ska ut men det känns inte så farligt i sig.

Svar på tråden Ingångsmusik