• Piien

    Infoblad - vad skriver ni där?

    Jag funderar på det här med infoblad, främst då vi inte kommer ha ett vikt kort (dubbelt) utan ett enkelt och alltså inte kan fästa något extra blad på det.

    Vad skriver ni i era infoblad?

    Undrar om det är nödvändigt att bifoga ett infoblad eller om man det räcker med informationen som ges i inbjudan..

    Dela gärna med er av era tankar!

  • Svar på tråden Infoblad - vad skriver ni där?
  • Wiggy

    Vi hade bara med en länk till vår bröllopshemsida i inbjudan.

  • evst

    I vår inbjudan skriver vi enbart själva inbjudan, datum, tid, plats, osa datum, klädkod och att vi önskar barnfri fest.

    i ett litet kort löst inne i inbjudan skriver vi lösenord till presentlistan, samt adress till vår webbsida.

    På webbsidan hittar man sedan all annan info: att det är betalbar, att små barn som ammas får följa med (vi har skrivit att vi önskar barnfri fest i inbjudan), att par som inte hittar barnvakt skall kontakta oss snarast så att de kan komma ändå, karta till festlokalen, adresser för osa, och ja, allt annat som vi inte tycker passar i inbjudan.

    För oss var det viktigt att hålla inbjudan så kort och "ren" som möjligt, detta var ett alternativ för oss.

  • allehanda

    evst
    Bara en fråga, då förutsätter ni att alla inbjudna går in på er hemsida? Gör dom det eller ni säger till att det är ett måste om man skall få ett grepp om hela bröllopet? Ja jag undrar bara. Jag vet massor av folk som inte kollar sin dator på evigheter, där det helt enkelt är snabbare med brevduva än nätet!

  • emmibob

    Vi gjorde vår inbjudan så "ren" som möjligt. Det som däremot framkom (och var viktigast) i vårt infoblad var:
    Betalbar
    Vägbeskrivning
    Barnfrifest
    Osauppgifter
    Önskelista
    Fotoförhållningsregler (vi vill inte att alla fotar i kyrkan)
    Boendeförslag
    Adress till hemsida

  • pluggisen

    Hej,

    Vi skickade ut infoblad med inbjudan då vi bor 14 mil från min mans släkt så vi tyckte var lämpligt.

    I inbjudan stod ju tid, plats och datum samt klädsel och adress

    i infobladet så informerade vi om tips på olika boende, vägbeskrivning, anmälan om tal/spex till resp toastmaster/toastmadame och nummer/mejladress, Plats för festen och övrig info samt tidangivelser för bröllopet.

    Vilket var uppskattat.

  • evst
    allehanda skrev 2009-08-13 18:33:16 följande:
    evstBara en fråga, då förutsätter ni att alla inbjudna går in på er hemsida? Gör dom det eller ni säger till att det är ett måste om man skall få ett grepp om hela bröllopet? Ja jag undrar bara. Jag vet massor av folk som inte kollar sin dator på evigheter, där det helt enkelt är snabbare med brevduva än nätet!
    Vi är själva mycket datavana och det är ett stort intresse hos oss, och det vet alla våra vänner om. Dessutom, vi valde medvetet att inte skriva mer än "OSA: xx oktober" i själva inbjudan, med info om HUR man osar på webbsidan. Men man får väl göra en avvägning, om man vet att många man bjuder inte kollar datorn, kanske hemsida är sämre val.
  • Daaling

    Vårt infoblad kommer innehålla:

    * Info om transport till kyrkan och mellan kyrkan och festlokalen
    * Att vi önskar ha barnfritt bröllop
    * Toastmasters och hur man når dem
    * Vem och hur man kontaktar den som har presentlistan

Svar på tråden Infoblad - vad skriver ni där?