• AnnC

Vilka presenter ska man önska sig?

Vilka bröllopspresenter tycker du att man ska/kan önska sig i bröllopspresent? Vi har båda varsin uppsättning med kärl, bestick, dukar osv. Vi har även levt tillsammans i flera år vilket gör att vi har det mesta vi behöver för tillfället. Vi har inte heller förvaringsutrymme för alltför mycket grejer. Så, vi vet helt enkelt inte vad vi vill önska oss och att på önskelistan skriva pengar låter så hemskt i våra öron. Har någon ett bra förslag?

• Svar på tråden Vilka presenter ska man önska sig?
  • hamåsa

Om ni inte önskar er pengar till något speciellt, som bröllopsresa, så kan set vara svårt.

Saker ni kan önska er är upplevelser. Då kan gästerna själva bestämma om det är chokladprovning, inträde till tivoli, spahelg, ballongflygning eller danskurs som de vill att ni ska få.

Om ni har saker så kan det vara tillfälle om ni t ex vill byta ut lakan eller handdukar. vi har blandad kompott handdukar från mitt och hans och enslingar vi fått eller köpt därefter. Kolla upp några snygga och önska er en speciell färg och byt ut de gamla. Nya lakan känns alltid kul att få, speciellt om man kan göra sig av med de där gamla fula som ligger längst in och man inte vill använda.

Några tips bara!

• evst

Vi har också levt tillsammans länge, tio år! Men vi passar på och önskar oss lite bättre varianter av det vi redan har. Typ bestick så har vi flera uppsättningar men nu önskar vi oss en sort som vi båda suktat efter länge, samma sak med det mesta - lite lyxigare och finare varianter! Planen är således att göra oss av med de vi har från början och således får vi inte mer grejer. Eller sådant man inte gett sig själv råd att köpa - som pedalhinken från vipp, som vi dreglat över länge

Men vill man inte alls ha saker utan pengar finns det flera trådar här på BT med förslag på hur man kan gå till väga osv.

Man kan ju också önska checkar på ticnet och resesbyråer, för en resa, eller önska sig upplevelser?

Vi kommer även att ge varandra en present, till oss själva, i form av en städtjänst varannan vecka. Det känns som en superlyxig grej

• evst

Haha, vi tänkte precis på samma saker

hamåsa skrev 2009-08-14 15:29:42 följande:
    Om ni inte önskar er pengar till något speciellt, som bröllopsresa, så kan set vara svårt. Saker ni kan önska er är upplevelser. Då kan gästerna själva bestämma om det är chokladprovning, inträde till tivoli, spahelg, ballongflygning eller danskurs som de vill att ni ska få.Om ni har saker så kan det vara tillfälle om ni t ex vill byta ut lakan eller handdukar. vi har blandad kompott handdukar från mitt och hans och enslingar vi fått eller köpt därefter. Kolla upp några snygga och önska er en speciell färg och byt ut de gamla. Nya lakan känns alltid kul att få, speciellt om man kan göra sig av med de där gamla fula som ligger längst in och man inte vill använda.Några tips bara!
  • Imma

Vi var i precis samma sits som er och ville absolut inte önska oss pengar. Vi funderade och tog en runda på Cervera och det fanns massor med saker som vi ville ha. Nya, lite finare vinglas än våra gamla IKEA-glas, salladsbestick, pastakastrull, nya vardagsglas, handdukar, bordsduk osv.

En bra chans att uppdatera det som har hunnit bli lite trist och sunkigt, helt enkelt.

• kenttjej

Vi kommer göra ungefär som de andra som svarat här. Eftersom vi bott ihop i flera år och dessutom ensamma några år innan det, så önskar vi oss lite dyrare o bättre grejer. Något som vi är rörande överens om är att vi vill ha bättre knivar i köket, där vi för tillfället har slöa gamla Ikea-varianter... Och sist jag var inne i en inredningsbutik såg jag massor av nya fräcka saker som jag vill ha....

Så nog finns det saker man kan önska sig. Dock kommer vi va så fräcka att vi önskar oss pengar oxå, som kommer gå till vår bröllopsresa. Gästerna får då göra som de vill om de vill köpa present eller ge ett bidrag till resan.

• Princess4aDay

Vi trodde inte heller vi ville ha något då vi också bodde ihop innan, men gjorde lite som ovannämnda. Däribland önskade vi oss orreforsglas tex. nånting att börja samla på och lite "finare". sen så är det inte tråkigt heller eftersom på cervera får man 10% i form av presentkort av den totala inköpssumman av er önskelista..:) Annars är det utmärk tillfälle att önska sej satinlakan, lyxigare handdukar mm. sånt som är väldigt trevligt att ha men som man inte gärna vill lägga pengar på..

• Chrisse och Jonas

Presentkort någonstans kanske.

• AnnC

Tack för era jättefina tips! Nu har jag fått åtminstone några förslag till på listan.

Svar på tråden Vilka presenter ska man önska sig?